Sändningstillståndet har upphört och Com Hem och Telia har inte lyckats komma överens om ett nytt.

Du kan läsa artikeln här: Inget TV4 för Com Hem-kunder

MultiMan
Slutade prenumerera på svenska kanaler 2009, bästa jag gjort. Helt annan värld som öppnade sig när man slapp bli matad med vilka värderingar man bör ha som svensk. Nästan som att födas på nytt.

• Gilla
  • Haha
krzysgro och 10 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Slutade prenumerera på svenska kanaler 2009, bästa jag gjort. Helt annan värld som öppnade sig när man slapp bli matad med vilka värderingar man bör ha som svensk. Nästan som att födas på nytt.
Av ren nyfikenhet, hur ser din "tv-setup" ut nu med kanaler och dyligt? Stream från diverse play-tjänster?

BirgitS
MultiMan MultiMan skrev:
Det finns ju gott om program från andra länder på de svenska kanalerna utan det handlar ju i så fall bara om hur man väljer det man ser.

MultiMan
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns ju gott om program från andra länder på de svenska kanalerna utan det handlar ju i så fall bara om hur man väljer det man ser.
Vilka utländska nyhetsprogram sänds dagligen på svenska kanaler?

Det är oftast där den värsta vinklingen sker, reportage ur ett visst, anpassat perspektiv och utelämnar alltför ofta vissa typer av nyheter.

Kan bara konstatera att min världsuppfattning (inklusive synen på vårt eget land) är helt annorlunda nu när jag regelbundet tittar på olika nyheter från hela klotet och inte bara filtrerat för ankdammen Sverige.

Enda jag betalar för just nu är Youtube Premium, där jag senaste veckan mest tittat på CBS (mest förhören i kongressen, inte mycket tid till annat). Annars är det mest PBS, MSNBC, Washington Post, Fox, Sky News, RT (Russia Today), CGTN, CNBC, Al Jazeera och CBC jag kollar på för nyheter. Kan vara fler jag inte minns just nu. Kommer och går kanaler lite beorende på vad som dyker upp. T ex väldigt bra att titta både på Fox och PBS t ex som är väldigt långt från varandra politiskt, ger ett breddat perspektiv.

Edit: Glömde Al Jazeera.

Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
hsd
Comhem bröt trots att tv4/cmore bjuder på fritt tom. långt in i januari
Comhem/tele2 vill hävda att det ärtelias fel men i realiteten kräver tele2 mer utan att betala mer
Telenor har tydligen gjort en överenskommelse med telia, det verkade inte så svårt

BirgitS
MultiMan MultiMan skrev:
Vilka utländska nyhetsprogram sänds dagligen på svenska kanaler?

Det är oftast där den värsta vinklingen sker, reportage ur ett visst, anpassat perspektiv och utelämnar alltför ofta vissa typer av nyheter.

Kan bara konstatera att min världsuppfattning (inklusive synen på vårt eget land) är helt annorlunda nu när jag regelbundet tittar på olika nyheter från hela klotet och inte bara filtrerat för ankdammen Sverige.
Ja, använder man TV bara för att kolla nyheter så förstår jag dig. Själv föredrar jag nyheter i skriftlig form eftersom det är effektivare men kollar på TV för att vila hjärnan efter en dag då den blivit ansträngd hela tiden.

BirgitS
hsd hsd skrev:
Comhem bröt trots att tv4/cmore bjuder på fritt tom. långt in i januari
Comhem/tele2 vill hävda att det ärtelias fel men i realiteten kräver tele2 mer utan att betala mer
Telenor har tydligen gjort en överenskommelse med telia, det verkade inte så svårt
Boxer (och Comhem) kan sen länge streama material från TV4-koncernen i sin app så de kräver inte mer utan att kunna fortsätta med det.

Vi vet ju inte när Telenor ska omförhandla sitt avtal utan man får väl se när det är dags vad som händer. Avtalen är ju normalt på flera år.

Cheesen
Är nog över tio år sedan jag kollade på nån kanal i tv4koncernen... Tyckte hockeyn blev för dyr och det var det enda jag följde.
Dom visar ju mest förnedringstvskit som prästen söker fru, firman och lokets jul... och det betackar jag mig för.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Jag har också sagt upp allt vad tablåteve heter och tittar enbart på play på vad jag vill när som helst. Att ligga kvar på nå avtal på 100% sändning och sen titta på 10% är ju bara en relik sen förr..............

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Jag är en relik sen förr så jag fortsätter med TV1, TV2 och de andra kanalerna som tillkommit på senare tid (efter 1970). Och jag är nöjd med det. Därför frågar jag er som gjort samma val som jag, är det nån av er som vet om Boxer/Comhem nämnt nåt om kompensation till kunder som nu inte får det som utlovats av dem?

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Det finns antagligen nå finstilt som säger att nåt 100% skydd mot kanalbortfall inte ges. Eller så ersätts det med nåt annat ..........Fast oftast när det gäller de tyngre kanalerna så kommer de såklart med en lösning i sista stund så jag skulle nog inte vara särskilt orolig.

BirgitS
O Olaf3 skrev:
Jag är en relik sen förr så jag fortsätter med TV1, TV2 och de andra kanalerna som tillkommit på senare tid (efter 1970). Och jag är nöjd med det. Därför frågar jag er som gjort samma val som jag, är det nån av er som vet om Boxer/Comhem nämnt nåt om kompensation till kunder som nu inte får det som utlovats av dem?
Det kan vara beroende av vad du har för avtal med dem. Vi fick ett mejl igår kväll eller i morse om vad som gäller oss. Rent allmänt så gäller ju detta: https://www.boxer.se/kundservice/information/aktuellt
I avtalet finns det någon klausul om att kanaler kan tas bort från utbudet även om jag inte har läst det på nytt just nu.

Ett ypperligt tillfälle för reliker att ge upp linjärtv och köpa en Chromecast. Internet och smartphone har majoriteten redan. Kör bara play sedan ~10 år och det går hur bra som helst.

• Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
S Stefan1972 skrev:
Det finns antagligen nå finstilt som säger att nåt 100% skydd mot kanalbortfall inte ges. Eller så ersätts det med nåt annat ..........Fast oftast när det gäller de tyngre kanalerna så kommer de såklart med en lösning i sista stund så jag skulle nog inte vara särskilt orolig.
Min resa med först Viasat och sedan Canal Digital tog också slut runt 2009. Då hade jag först skaffat Viasat enbart för CNBC, som plockades bort efter 1 år ca, tvingades sitta kvar i 2 eller 3 år trots det. Flyttade då till CD som kanalen flyttat till. Tog väl knappt ett år innan den försvann där också, och satt igen med bindningstid utan att kunna göra något. Efter det bestämde jag mig för att aldrig mer betala för kanalpaket där inte ingående kanaler garanteras.

Rest in peace, Mark Haines. Vilken kille, allt annat än ett pratande huvud. Fortfarande ingen som kan mäta sig med honom. :cry:

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.