Hej,
har ett golvvärmesystem enligt bifogad bild i fritidshuset,
Nu blir det inte varmt i huset som det ska och jag har noterat att det inte är något tryck i systemet.

Vad gör man när man inte fr tag på en röris dan före julafton?

Är det vatten eller luft som behövs fyllas p?
 
L
Står inte vattentrycksmätaren på noll?
 
Fyll på vatten
 
Vatten som ska fyllas på, kan vara glykolblandat för att inte det ska frysa vid ex strömavbrott. Behövs nog en extern pump för att fylla.
 
J
Det är en sån dum rackare , inget kontakt med övrigt vatten , slangarna rakt ner går direkt till GV då . det blir enklast att skaffa ett T-stycke och sätta in på det vänstra av rören vid slangarna och på T-stycket en ballofixventil
Påfyllning blir då att dra en slang från en kran och fylla väldigt saaaakta så luften går ur , sitter en avluftare på själva pannan så luften går ut
Inget kul med en sådan minipnna
 
J jojo123 skrev:
Det är en sån dum rackare , inget kontakt med övrigt vatten , slangarna rakt ner går direkt till GV då . det blir enklast att skaffa ett T-stycke och sätta in på det vänstra av rören vid slangarna och på T-stycket en ballofixventil
Påfyllning blir då att dra en slang från en kran och fylla väldigt saaaakta så luften går ur , sitter en avluftare på själva pannan så luften går ut
Inget kul med en sådan minipnna
Om det är ett fritidshus är möjligheten att det är glykolblandat. Att bara fylla vatten KAN vara lite dumt. Isofall bara fylla vatten nu för att få igång den å sen kolla glykolnivån när tillfälle ges
 
Det måste ju redan finnas någonstans att fylla på. De måste ju ha fyllt systemet vid driftsättning.
 
J
Jepp det går att fylla där om den finns , det är ett aber är all luft som finns i slangen , det grä även att fylla baklänges genom säkerhetsventilen är 15 gänga där och koppla med gardenagrejer , men fylla saaakta så går det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.