Hejsan!
Det är så att jag fick en Samsung (model; LE52A656A1CXXE) av min syster. Under den tiden har ljudet funkat på tvn, men efter vi satte upp den så funkar inte ljudet.
Alla sladdar är i och bilden på tvn funkar. Men kommer som sagt inget ljud...
Någon som begär vad felet är? Och ja, ljudet är uppskruvat. När man skruvar upp ljudet så kommer det brusande ljud från tvn..

Så snälla, hjälp mig

Du skriver ”alla sladdar är i”, det är bara två sladdar som behövs för att det ska bli ljud & bild på en tv, det är strömsladden och antennsladden.

Har du gjort en fabriksåterställning? Om inte prova det.

Så prova med den enkla konfigurationen för att se om du får bild & ljud från någon av svt’s kanalen via DVB-T-nätet.

Om du har annan konfiguration så måste du skriva exakt vad du har och exakt hur det är kopplat.

Det är inte så att du valt en felaktig ljudkälla på TV, tex dom har haft ett ljudsystem och då valt att skicka ut ljudet till det via någon kabel. Testa att fabriksåterställa tv:n om det är möjligt.

Det brukar finnas ett antal olika sätt aatt få ut ljudet ur en modern TV och ett antol olika ljudutgångar och en fantasiljon inställningar. Läs manualen (inte säkert man blir klokare av det iofs), leta runt bland inställningarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.