7 967 läst ·
46 svar
8k läst
46 svar
ingen värme till elementen
Sida 1 av 4
Jag blir snart tokig. vi har en IVT Greenline HT plus E som larmar hela tiden. Nu har vi bytt värmebärarpump och nu får vi varmvatten och värme i golvet nere, men ingen värme upp till elementen.
nu får vi larm : Pressostat hög , jag har även rengjort partikelfiltret och luftat elementen, inget hjälper.
Någon som har förslag på vad som ska göras?
nu får vi larm : Pressostat hög , jag har även rengjort partikelfiltret och luftat elementen, inget hjälper.
Någon som har förslag på vad som ska göras?
När värmebärarpumpen byttes gjorde jag rent partikelfiltret , varma sidan kanske det kallas? Jag har lusläst manualen flera ggr men inget som hjälper . Jag är så tacksam för alla tips, det börjar bli riktigt kallt inne nu
Det vita kärlet är väl för vätskan som cirkulerar i borrhålet? Det borde inte vara inblandat.
Går det att ställa upp hastigheten på cirkpumpen?
Fyll på lite mer vatten så att du har marginal när du luftar. Varmvattenberedaren luftas med en skruv längst upp i framkant på tanken innanför frontluckan. Den kan vara lite dold i isoleringen.
Går det att ställa upp hastigheten på cirkpumpen?
Fyll på lite mer vatten så att du har marginal när du luftar. Varmvattenberedaren luftas med en skruv längst upp i framkant på tanken innanför frontluckan. Den kan vara lite dold i isoleringen.
Om du inte glömt nån avstängningskran(ibland sitter det en avstängning på var sida om cirkpumpen) så har du en luftficka nånstans. Starta/stoppa/starta/stoppa/sta... pumpen och känn på framledningsröret efter hand .....