Hur jag än vrider på termostaterna på elementen så blir de inte varma.
Har en elpanna av modell äldre. Se bifogat.

Vad kan vara fel?
 
  • Kontrollpanel för en äldre elpanna med indikatorlampor och justeringsrattar för temperatur och effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre elpanna med inställningsrattar, mätare och "Huvud Bryt. Ström" text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JohannaSandra skrev:
Hur jag än vrider på termostaterna på elementen så blir de inte varma.
Har en elpanna av modell äldre. Se bifogat.

Vad kan vara fel?
Hur länge har du haft problem? Är det alltid kallt eller över en viss utetemperatur?
 
oskar.valta oskar.valta skrev:
Hur länge har du haft problem? Är det alltid kallt eller över en viss utetemperatur?

Inga konstigheter fram tills igår. Har känt på elementen under hela gårdagen utan att dessa varit eller blivit varma
 
J JohannaSandra skrev:
Inga konstigheter fram tills igår. Har känt på elementen under hela gårdagen utan att dessa varit eller blivit varma
Ok, och var i Sverige bor du eller om du vet vad du hade för utetemperatur igår?
 
Borde va ett bra test att vrida översta vredet till läge A och se ifall den börjar värma. Kurva c innebär ju att i stora delar av landet att ingen värme skall gå ut.
 
Sitter utegivaren i solen?

Igår var det väldigt varmt här i stockholm.
 
Kolla att cirkulationspumpen snurrar. Inte bara att den låter, utan faktiskt snurrar.
 
oskar.valta oskar.valta skrev:
Ok, och var i Sverige bor du eller om du vet vad du hade för utetemperatur igår?
Jag tänker lite grann som topmount skriver med mina frågor, det är nog utegivaren som stoppar värmen.
 
T Tiger79 skrev:
Sitter utegivaren i solen?

Igår var det väldigt varmt här i stockholm.
Var borde utegivaren sitta för jag har letat utan någon framgång...
 
oskar.valta oskar.valta skrev:
Ok, och var i Sverige bor du eller om du vet vad du hade för utetemperatur igår?
bosatt i södra skåne
 
J JohannaSandra skrev:
bosatt i södra skåne
Ok, då var det säkerligen denna höga utetemperaturen i fredags som slog av värmen. Hur har det varit följande dagar nu när det varit något kallare?
 
El
oskar.valta oskar.valta skrev:
Ok, då var det säkerligen denna höga utetemperaturen i fredags som slog av värmen. Hur har det varit följande dagar nu när det varit något kallare?
Elementen fungerar bra under dagen men verkar stängas av vid en viss tidpunkt (oklart exakt vilken tid).

Bor i nuläget inte i huset så har inte exakt koll på när elementen inte värmer.

Det skrevs något om en utegivare. Kan inte hitta en monterad någonstans. Var borde den rimligtvis sitta?
 
L lassebrun skrev:
Kolla att cirkulationspumpen snurrar. Inte bara att den låter, utan faktiskt snurrar.
Cirkulationspumpen snurrar.
 
T topmount skrev:
Borde va ett bra test att vrida översta vredet till läge A och se ifall den börjar värma. Kurva c innebär ju att i stora delar av landet att ingen värme skall gå ut.
jag har ställt in den på A nu

När den varit inställd på kurva c har elementen varit varma men framåt kväll/midnatt så värms inte elementen längre
 
Troligen får utgivaren sol efter en viss tidpunkt. Det behövs knappt någon värme nu här i södra delarna av landet, så en mer relevant fråga är : Fryser ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.