8 412 läst ·
28 svar
8k läst
28 svar
Ingen värme från bergvärmen?
Såhär låter shunten (ESBE)
Funderar på ifall det är den som har gett upp. Går inte att manuellt manövrera den heller. Men den är isfl ”fast” i fullt öppet läge, det borde ju vara bra...?
Eller då kanske problemet är att den shuntar i kallt vatten för mycket, fasiken får nog försöka få tag i en rörmokare som kan komma ut i veckan... 13 grader på nedervåningen nu, inte optimalt med en 1 åring hemma... blir mycket elda nu
Funderar på ifall det är den som har gett upp. Går inte att manuellt manövrera den heller. Men den är isfl ”fast” i fullt öppet läge, det borde ju vara bra...?
Eller då kanske problemet är att den shuntar i kallt vatten för mycket, fasiken får nog försöka få tag i en rörmokare som kan komma ut i veckan... 13 grader på nedervåningen nu, inte optimalt med en 1 åring hemma... blir mycket elda nu
Redigerat:
Jo har testat att dra ut knappen och den åker ut som du säger men den sitter tamefan stenhårt. Är rädd att någon plastdel ska gå sönder om jag tar i för mycketV Vector skrev:
Skumma värden på den pumpen, 2 plusgrader ute och den vill ha framledningstemp 49 grader vid denna utetemp.
Då kan inte din VP klara av att värma huset vid -5 ute?
Är kåken väldigt dragig?
Sedan sitter nog din växelventil fast och det är förklaringen till att det inte går fram värme till raddarna.
Då kan inte din VP klara av att värma huset vid -5 ute?
Är kåken väldigt dragig?
Sedan sitter nog din växelventil fast och det är förklaringen till att det inte går fram värme till raddarna.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Testa att rensa snuts filtret som sitter på retur ledningen
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
