Just flyttat in i en lgh med både gammalt kök (sent 50-tal) & badrum, vilka jag tänkte försöka renovera inom något år. Först och främst dock så kan jag inte se någon tydlig ballofix för vattenavstänging, tänkte bara rådfråga här om dessa muttrar på bild är vad man behöver vrida för att stänga av vattnet om det skulle behövas? Kan inte se att det finns något annat att interagera med alls. Den första bilden är tagen från under diskhornet. I badrummet är jag inte säker på vilka av alla som måste dras åt i så fall, skulle det kunna vara de som är närmast väggen?

Tack på förhand!

• Gamla vattenrör under diskbänk med mutter för potentiell avstängning av vatten, omgivet av skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenledningsrör och muttrar mot kakelvägg, trolig avstängningsplats för vatten under diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har inga avstängningar där.

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Du har inga avstängningar där.
Ah, tack för svaret.

Detta innebär att avstängingen finns nere i källaren eller liknande? Lgh ligger på bottenvåningen. Gud var krångligt i så fall.

Tänk positivt. Din gamla vattenavstängning är då föreningens problem.

• Gilla
  • Haha
Gabe89 och 1 till
  • Laddar…
C cotillion skrev:
Tänk positivt. Din gamla vattenavstängning är då föreningens problem.
Haha, får ta det perspektivet istället då!

G Gabe89 skrev:
Just flyttat in i en lgh med både gammalt kök (sent 50-tal) & badrum, vilka jag tänkte försöka renovera inom något år. Först och främst dock så kan jag inte se någon tydlig ballofix för vattenavstänging, tänkte bara rådfråga här om dessa muttrar på bild är vad man behöver vrida för att stänga av vattnet om det skulle behövas? Kan inte se att det finns något annat att interagera med alls. Den första bilden är tagen från under diskhornet. I badrummet är jag inte säker på vilka av alla som måste dras åt i så fall, skulle det kunna vara de som är närmast väggen?

Tack på förhand!
Du får ställa frågan till föreningen var avstängningarna sitter. Du kan ha någon lucka i Lgh där avstängningarna sitter. När jag ser bilden från badrummet skulle jag kika på andra sidan badrumsvågen till att börja med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.