Insåg att det inte finns silkonfog i köket mellan bänkskiva och kakel utan endast kakelfog:S. Det rinner ju inga floder men visst måste det ju ha kommit vatten där. Har försökt kika med ficklampa under skåparna och ner runt rördragningarna och det som kan ses av väggen (träpanel). Ser inte mögligt eller murket ut. Har ingen lust att riva bort köksskåpar för att inspektera. Sannolikhet att det finns fuktskada bakom? Är ett mycket välventilat, timrat gammalt hus...köket mot yttervägg...
 
Vad för bänkskiva snackar vi om? Rostfribänk har oftast en kant som går uppåt. Är det vanlig trä eller liknande så tror ja inte heller de är något problem. Man brukar inte stå och hälla ut litervisvatten på bänkarna...
 
Det är laminatskiva. Köket är bytt för ca 1 år sedan så antagligen har det stått utan sedan dess
 
Bara det inte kommer ner vatten i kanten, så är det ju inga problem! Visst kan du dra en silikonfog om du tycker det behövs.
 
Paul-Staffanstorp
När det är laminat borde man ha det eftersom risken finns att spånet sväller om det kommer in vatten där.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.