Var upp och bytte några takplåtar av typen Plannja Regola för några veckor sen och fick en liten chock. Taket lades om i början på 2000 talet gissar jag på och då har dom gjort en snik lösning. Det sitter ett gammalt pert tak som dom sen har lagt tillhörande fästprofiler till plåttaket direkt på perttaket alltså ingen papp, det känns ju inte så roligt. Blir det mycket kondens från ett plåttak ? Ser inga missfärgningar från vindsbjälklaget idag men jag antar att det kommer att komma ?