Har ni tänkt på en sak? Byggnadsvårdsforumet är det enda (?) forum som saknar moderator. Varför?

Det finns väl bara snälla och vänliga själar där. :)

• Gilla
TorpSara och 2 till
  • Laddar…
Det är förvisso sant, men en moderators uppgift är ju mycket mer än att tillrättavisa medlemmar. En bra och insatt moderator kan bidra med kunskap, tips och idéer. Ett forum som Byggnadsvård borde väl om något ha nytta av en sådan. Känns lite tråkigt att det inte finns någon. Resursbrist?

Hoppsan! Men det har ju varit moderator förut. Är vi så besvärliga? ; Hoppas ngn känner sig manad att ta sig an byggnadsvården snart.

Att ingen är utpekad betyder inte att vi andra låter det rulla på helt utan övervakning.

dengroth skrev:
Det är förvisso sant, men en moderators uppgift är ju mycket mer än att tillrättavisa medlemmar. En bra och insatt moderator kan bidra med kunskap, tips och idéer. Ett forum som Byggnadsvård borde väl om något ha nytta av en sådan. Känns lite tråkigt att det inte finns någon. Resursbrist?
Jag håller inte med.
I mina ögon är en moderator en person som modererar forumet, medan alla bidrar med frågor och svar och mer eller mindre kunskap (och även moderatorn om denne så önskar).

:)

Ursäkta, felformulering. Det är klart de inte har något formellt ansvar att delta i debatten. Vad jag menar är att det finns ett mervärde i att ha en moderator.

Inte tänkt på det, men det var intressant att du nämnde det. Kan nog tänka mig att byggnadsvårdarna är ovanligt fredliga. Det som kan få det att hetta till är väl mest när det skär sig mellan bevarare och 'bygganyttare' och de sistnämnda är väl inte så intresserade av att hänga här. Någon gång ibland kan man ju se hur dom får en försiktig tillrättavisning av någon skribent på forumet och sedan är det bra med det. Det skiljer säkert en del i hur man modererar olika forum men någonstans läste jag att det till 95% handlade om att ta bort skräppost och 5 % om att se till att medlemmarna inte gick för hårt åt varandra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.