3 269 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Ingen kyla i konvektor för frikyla
Jag har en konvektor kopplad till mitt bergvärmesystem för att få frikyla. Nu när jag ska dra igång den för säsongen får jag inte någon fart på kylan.
Tryckkärlet säger 0,5
Jag har en extra cirkulationspump ansluten. (Ska den ställas in på något sätt?)
Ingen kyla, så jag försöker lufta konvektorn. På inkommande rinner spriten fram ganska fort, men när jag öppnar utgående luftskruv händer ingenting.
Slog då på köldbärarpumpen på min Nibe 1245 att gå på 100%. Fortfarande ingen kyla. Testade att lätta på luftskruvarna igen. Nu kommer varken sprit eller luft från inkommande eller utgående.
Någon som har någon idé på vad problemet kan vara? Eller vad jag ska göra får att få fart på kylan?
Tryckkärlet säger 0,5
Jag har en extra cirkulationspump ansluten. (Ska den ställas in på något sätt?)
Ingen kyla, så jag försöker lufta konvektorn. På inkommande rinner spriten fram ganska fort, men när jag öppnar utgående luftskruv händer ingenting.
Slog då på köldbärarpumpen på min Nibe 1245 att gå på 100%. Fortfarande ingen kyla. Testade att lätta på luftskruvarna igen. Nu kommer varken sprit eller luft från inkommande eller utgående.
Någon som har någon idé på vad problemet kan vara? Eller vad jag ska göra får att få fart på kylan?
Klicka här för att svara