5 245 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Ingen gnista i 2-takts Johnsson
Renoverare
· Stockholm
· 20 202 inlägg
Såklart direktinsprut är bättre än förgasare. Men tyvärr är majoriteten av alla 2 taktare fortfarande försedda med förgasare. Och det är det största miljöproblemet till havs. Jag blev själv förvånad att de är större problem än frakten.A atomlab skrev:Är en skillnad på ca 3liter på 25h
Direktinsprutad 2-taktare 70 hk: 17 liter oförbränd bensin
4-taktare 70 hk: 14 liter oförbränd bensin
Mängden oljaför smörjningen är försumbar. 2-taktaren använder dessutom viss utav den oljan till effekten.
Förespråkar dock alltid 4taktare förutom på racingjollar.
Inte utan att man blir sugen på att ta båten på trailer och dra några repor förbi Malmgrens (föräldrars?) sjötomt. Det får bli rapport i en egen tråd i sådana fall.
Klicka här för att svara
