I en Stockholmskommun, 4 mil från city, 1 mil från motorvägen finns det ingen el!!

Vid samtal med elverket säger de att det inte finns el draget vid länsvägen. Fritidhusområdet som ligger bredvid vår tomt har el som kommer från annat håll. Nu måste det dras (via luftledningar) från långt håll. Till en extra kostnad (stor?) naturligtvis!
Man tror inte det är sant, så nära storstan! Är det någon annan som har liknande erfarenheter?