7 394 läst ·
45 svar
7k läst
45 svar
Ingår inga överskåp i kök från husleverantör - normalt?
Vilken planet kommer du ifrån..?J jannebmw skrev:
Kan man inte öppna ett skåp eller böja sig ner till en diskmaskin ska man nog börja fundera på om inte ålderdomshemmet är nästa steg..
Varför ska du böja dig ner??R Rolle85 skrev:
Bättre sätta upp den högre upp så slipper du det!
Diskmaskinen är det du använder mest i hela köket så varför ska man böja sig ner?
Är inne på mitt 4e kök nu
Bästa jag någonsin har gjort att höja upp den
De flesta jag känner som har byggt om sitt kök har satt den i den högre upp
Speciellt när man har barn då maskinen går ofta o inga ungar kan gunga på luckan
Prova !! Du kommer aldrig gå tillbaka !
Man ska göra vardagssysslorna smidigare inte dummare
Inga problem rätt vigR Rolle85 skrev:
Tränar 6 dagar i veckan allt från gym till kampsport
Så det är inga problem !
Nä det finns folk som har svårt att ta in sig nya saker eller tänka i nya banor
Kommer alltid finnas folk som är rädda för det nya
Dom tänkte likadant när typ motorsågen kom !!
Det går lika bra att såga för hand
Man ska göra det smidigt för sig
Men du tycker det verkar vara kul o plocka ur diskmaskinen på bottenvåningen
Har man ett så stort kök att man kan dedikera 60 cm bredd för varje maskin för att få dem i optimal höjd, skippa överskåpen och samtidigt få in långa fina arbetsbänkar. Ja, då skulle nog alla göra det.
Men nu har inte alla det så bra.
Har man ett mer normalstor kök så är det i min mening orimligt att skippa överskåp eller offra 120 cm bänk för att få ugn och diskmaskin på optimal höjd.
Allt beror på tillgängliga ytan!
Men nu har inte alla det så bra.
Har man ett mer normalstor kök så är det i min mening orimligt att skippa överskåp eller offra 120 cm bänk för att få ugn och diskmaskin på optimal höjd.
Allt beror på tillgängliga ytan!
eller

men visst en halv lucka uppåt i höjd hade varit smidigt...
eller när barnen inte är sååå små så kan det vara smidigt om de kan ta ut rena saker själv...?J jannebmw skrev:Varför ska du böja dig ner??
Bättre sätta upp den högre upp så slipper du det!
Diskmaskinen är det du använder mest i hela köket så varför ska man böja sig ner?
Är inne på mitt 4e kök nu
Bästa jag någonsin har gjort att höja upp den
De flesta jag känner som har byggt om sitt kök har satt den i den högre upp
Speciellt när man har barn då maskinen går ofta o inga ungar kan gunga på luckan
Prova !! Du kommer aldrig gå tillbaka !
Man ska göra vardagssysslorna smidigare inte dummare
men visst en halv lucka uppåt i höjd hade varit smidigt...
Då lär det bli ännu roligare att klättra upp på luckan. Vilken väl är i lämplig höjd från 1års ålder eller så...
De nedre hyllorna i överskåpen är i väldigt bra höjd för att plocka ut saker, de är i allmänhet så grunda att det inte är så mycket bakom.
De nedre hyllorna i överskåpen är i väldigt bra höjd för att plocka ut saker, de är i allmänhet så grunda att det inte är så mycket bakom.