1 008 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Ingång från diskho via rensluckan i gjutjärnsröret
Hej
Jag vill göra om avloppet i källaren i vårt hus. Jag vill att avloppet från en vask/diskho som idag går ner till en golvbrunn, går in i ett gjutjärnsrör som står precis bredvid istället.
Som jag ser det finns det två alt. kapa itu röret sen montera in nya rörbitar eller att det finns ett annat lock till rensluckan med ett inlopp på 50mm
Jag skulle föredra det andra alternativet för det skulle innebära minst åverkan på det befintliga röret...
Någon som har koll på detta om man får göra så och om det går?
Jag vill göra om avloppet i källaren i vårt hus. Jag vill att avloppet från en vask/diskho som idag går ner till en golvbrunn, går in i ett gjutjärnsrör som står precis bredvid istället.
Som jag ser det finns det två alt. kapa itu röret sen montera in nya rörbitar eller att det finns ett annat lock till rensluckan med ett inlopp på 50mm
Jag skulle föredra det andra alternativet för det skulle innebära minst åverkan på det befintliga röret...
Någon som har koll på detta om man får göra så och om det går?
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Jag har gjort så på en renslucka i tvättstugan hemma hos mina föräldrar. Jag tillverkade en ny lucka i aluminiumplåt som jag gjorde ett hål i och anslöt avloppet från en tvättho. Packning köpte jag från Biltema, de har packningsmaterial man kan klippa till själv i typ kork. Glöm ej vattenlås, det brukar samlas en del saker där då det är en grovtvättho.
Klicka här för att svara