Hej
Jag har en infiltration som är 1 år gammal. Infiltartionen ligger precis bredvid ett förråd som ligger på lägre höjd än infiltrationen (bifogar en bild).
Nu har jag börjat märka att dett "läcker" vatten från infiltartionen ner under förrådet.

Är detta okej? Min tanke är att lägga ner ett dreneringsrör och leda vattnet åt sidan så jag slipper ha det under förrådet.
Tacksam för hjälp.

IMAG0876.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmakatten
Om det läcker från infiltrationsbädden så är den felkonstruerad. Ta kontakt med företaget som anla bädden. Är det dagvatten som översvämmar bädden kan man gräva ett avledande dike innan bädden.

Har ett liknande problem med min bädd. Ca 2m från bädden ligger ett dike när det alltid är lite blött i botten precis där bädden ligger.

Tack för svar.

Lite följdfrågor bara eftersom bädden var nygjord när huset köptes, alltså inte jag som beställt jobbet.

Skall allt rinna rakt ner i marken under infiltrationen? Om vattnet söker sig åt sidan där marknivån är lägre så är den fel konstruerad?

Hos mig så är sett lite som hos empame, finner vatten några meter från infiltrationen i sluttande riltning. Känns som att en del rinner ner några decimeter ner i bädden för att sedan fortsätta åt sidan där den finns en liten sluttning. Där fortsätter det rinna vid markytan( är lerjord) Vet att det är kommunen som har hänvisat var infiltrationen skall ligge genom provgrop..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.