Tittar på att delvis klä in ett lättbetonghus med fasadskivor monterade på hattprofil.
Hattprofilerna ska ju då skruvas i fasaden och jag funderar på lämplig infästning.

- Lättbetongskruv har jag använt till lite saker men tycker att det drar iväg rejält i kostnad.
- Lättbetongplugg - Ser också ut att vara rejält dyrt.

Vilka prisvärda metoder använder man ute i den stora världen?
 
R Erik_Lin skrev:
Tittar på att delvis klä in ett lättbetonghus med fasadskivor monterade på hattprofil.
Hattprofilerna ska ju då skruvas i fasaden och jag funderar på lämplig infästning.

- Lättbetongskruv har jag använt till lite saker men tycker att det drar iväg rejält i kostnad.
- Lättbetongplugg - Ser också ut att vara rejält dyrt.

Vilka prisvärda metoder använder man ute i den stora världen?
klippspik använde man tidigare innan Lättbetongskruv kom
 
Alligatorplugg tycker jag fäster i allt
 
Efter 10 år i lättbetonghus har jag övergått till att köra ESSVE universalplugg för allt. Den är tillräckligt bra i lättbetong och går bra i alla "normala" tillämpningar i betong med. I vanlig ordning får man följa rekommendationen för skruvdimension
ESSVE%20513813%20Universalplugg.jpg
 
  • Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.