Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)
Tack!
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)
Tack!
Produkter som diskuteras: "Vinkelbeslag"
Vinkelbeslag
Vinkelbeslag är byggkomponenter designade för att stärka förbindelser mellan material i olika vinklar. De erbjuder en robust lösning för att sammanfoga två komponenter i en viss vinkel, vilket säkerställer stabilitet och styrka i
Läs mer
Bästa svaret
Jag tycker personligen att dessa staket ser lite billiga ut, men det är ju en smaksak.P Pokereve skrev:Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)
Tack!
Hade det varit jag så hade jag satt det omlott.
Och att de sticker ut en 10 cm +att man kan såga av kanterna på brädan så att det blir lite liv i virket.
Vid närmare eftertanke så är min beskrivning något mer för landet. Har ju ingen aning om din situation.
Men jag hade nog skråat in reglarna och troligen hade jag kört med 45×145/170mm reglar
Redigerat:
Tack för svar, kanske missuppfattar, men jag vill alltså fästa in reglarna mellan stolparna och inte så att de går framför.P Pappa1986 skrev:
Hur gjorde du och vilka dimensioner tog du? Har du nån bild på resultatet?P Pokereve skrev:Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)
Tack!
jag funderar på 110 högt staket och 3 eller fyra stycken liggande 34x145 med luft mellan och funderar också på infästningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
