Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)

Tack!
 

Bästa svaret

P Pokereve skrev:
Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)

Tack!
Jag tycker personligen att dessa staket ser lite billiga ut, men det är ju en smaksak.
Hade det varit jag så hade jag satt det omlott.
Och att de sticker ut en 10 cm +att man kan såga av kanterna på brädan så att det blir lite liv i virket.
Vid närmare eftertanke så är min beskrivning något mer för landet. Har ju ingen aning om din situation.
Men jag hade nog skråat in reglarna och troligen hade jag kört med 45×145/170mm reglar
 
Redigerat:
  • Gilla
denton71
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Jag tycker personligen att dessa staket ser lite billiga ut, men det är ju en smaksak.
Hade det varit jag så hade jag satt det omlott.
Och att de sticker ut en 10 cm +att man kan såga av kanterna på brädan så att det blir lite liv i virket.
Tack för svar, kanske missuppfattar, men jag vill alltså fästa in reglarna mellan stolparna och inte så att de går framför.
 
Så här typ
 
  • Vit trädgårdsstaket med stolpar och horisontella plank framför mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pokereve skrev:
Så här typ
Jag redigerade mitt inlägg ovan. Lät lite för kaxigt, va inte alls min mening.
Jag hade skråat in reglarna men hade nog valt 45×145/170mm reglar.
 
P Pokereve skrev:
Hej! Staketbygge på g! Tänk ha 90 cm höga 95*95mm stolpar och fästa in 3 st reglar mellan stolparna som står med 2m mellanrum. Reglarna är 34*150. Hur hade ni fäst in dom? Vinkelbeslag? Skråskruva på kortsidor eller kanske båda?
Samt, vad tror ni om dimensionerna, kommer det se dumt ut? ( ska inte ha spjälor)

Tack!
Hur gjorde du och vilka dimensioner tog du? Har du nån bild på resultatet?

jag funderar på 110 högt staket och 3 eller fyra stycken liggande 34x145 med luft mellan och funderar också på infästningen.
 
Förslag typ 160 mm uteskruv skråad underifrån för stabilitet/styrka och sedan en spik skråad snett uppifrån för att förhindra vridning.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.