7 433 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
Infällda uttag i betongvägg?
Eller rättare sagt lättbetongvägg. Det är inga problem att borra och fräsa i väggen men min avsikt är att sätta upp nytt antennuttag, rj45 uttag m.m.
Bör jag helt lägga ner planerna på infällda uttag i befintlig vägg och köra utanpåliggande? Jag vet att det finns ROT dosor men jag undrar hur lätt det blir att borra upp sådana hål i en lättbetongvägg.
Vad tror ni?
Bör jag helt lägga ner planerna på infällda uttag i befintlig vägg och köra utanpåliggande? Jag vet att det finns ROT dosor men jag undrar hur lätt det blir att borra upp sådana hål i en lättbetongvägg.
Vad tror ni?
Jag har borrat upp i mitt hus för några ROTdosor.
Inte särskilt svårt, precis som du säger.
Det dammar däremot ngt enormt.
Numera föredrar jag oftast utanpåliggande!
Inte särskilt svårt, precis som du säger.
Det dammar däremot ngt enormt.
Numera föredrar jag oftast utanpåliggande!
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Titta på elbutik.nu. Där finns en rotdosa som är 35mm djup.
Observera att det är på vippen att ett vägguttag får plats (men det går), en normal strömbrytare bygger inte speciellt djupt.
Jag har använt sådana för att fälla in 2 vägguttag och en strömbrytare i sidan på köksskåp som utgör en köksö. Sticker bara in 2mm i själva skåpet (16mm stomme + 16mm täcksida).
Observera att det är på vippen att ett vägguttag får plats (men det går), en normal strömbrytare bygger inte speciellt djupt.
Jag har använt sådana för att fälla in 2 vägguttag och en strömbrytare i sidan på köksskåp som utgör en köksö. Sticker bara in 2mm i själva skåpet (16mm stomme + 16mm täcksida).
Klicka här för att svara