Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Det jag undrar är vilket är bäst att göra, har ett par dussin grupper i 16 och 20 slang som kommer uppifrån. Slangarna är väl nån dryg meter som kommer sticka in i skåpet.
Är det bara att sticka in dem typ huller om buller i skåpet, eller har ni nån strategi?
Kan elektrikern kapa slangen när den är på plats i skåpet utan skada ledarna (de är i slangarna)? Eller ska slangen kapas innan man trär in den, hur långt ska den då sticka in, och vad är max?
Skåpet är garos infällda med två rader utbrytningar för slang i bakkant.
Det jag egentligen undrar är om jag ska trä in dem i skåpet eller låta elektrikern göra det?
Vill ju inte göra det, om jag bara gör det besvärligare för honom, än om jag lät bli.
Nedersta bilden kommer från nätet
Är det bara att sticka in dem typ huller om buller i skåpet, eller har ni nån strategi?
Kan elektrikern kapa slangen när den är på plats i skåpet utan skada ledarna (de är i slangarna)? Eller ska slangen kapas innan man trär in den, hur långt ska den då sticka in, och vad är max?
Skåpet är garos infällda med två rader utbrytningar för slang i bakkant.
Det jag egentligen undrar är om jag ska trä in dem i skåpet eller låta elektrikern göra det?
Vill ju inte göra det, om jag bara gör det besvärligare för honom, än om jag lät bli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nedersta bilden kommer från nätet
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Precis så. Fast om det går att fixera slangarna bra i mellanväggen ovanför centralen går det lika bra. Huvudsaken är att de inte kan ramla ur när väggen är färdig.Snailman skrev:
Man kanske behöver dra om några trådar senare och då är det bra om slangarna sitter fast.
Klicka här för att svara