4 366 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Infälld häll + ekbänkskiva + rengöring = ?
Ni som har en häll infälld i er ekbänkskiva (eller skiva av annat träslag, nämn gärna vilket) hur funkar det med trät i skivan i längden? Jag tänker på när man har gnuggat mellan kanten på hällen och skivan ett antal gånger i ett par år ... blir trät fult och förstört?
Jag har infälld häll i en träskiva, acasia. Efterom jag var noga med inoljningen när skivan var ny, är det ingen skillnad mot när den var ny. Jag har haft skivan i 1 år, förra skivan (körsbär) hade jag i 9 år, samma resultat.
Jag tror att det är värre med ursågningen vid hon, därför har jag hel diskbänk där.
Jag tror att det är värre med ursågningen vid hon, därför har jag hel diskbänk där.
Jag kör först med Kinesisk Tung Tree Oil, den har väldigt små molekyler så att genomträngnings/mättnings-förmågan är bra, om inte bäst. Sedan vax som ett mekaniskt skydd.
Klicka här för att svara