K
Jag har en Husqvarna induktionshäll, med runda 4 plattor (zoner), köpt 2004. Kan en zon gå sönder så att den bara värmer precis på mitten och inte på kanterna? Eller är den bara dåligt konstruerad...
Men har för mej att den har varit bättre förut.
Märks speciellt när man steker pannkakor, brända i mitten och vita i kanterna. Har testat många olika stekpannor.

Kanske en säkring som gått i hällen.

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Kanske en säkring som gått i hällen.
hur försökte du tänka här?

K Ken skrev:
Jag har en Husqvarna induktionshäll, med runda 4 plattor (zoner), köpt 2004. Kan en zon gå sönder så att den bara värmer precis på mitten och inte på kanterna? Eller är den bara dåligt konstruerad...
Men har för mej att den har varit bättre förut.
Märks speciellt när man steker pannkakor, brända i mitten och vita i kanterna. Har testat många olika stekpannor.
2004 då fanns det knappt några induktionshällar...
vad har du för PNC?
99% är det kärlet
1% handhavandet

returen returen skrev:
hur försökte du tänka här?
Har inte elementen i spisen individuella säkringar? Menade såklart inte en säkring i elcentralen…

• Gilla
Ken
  • Laddar…
K
returen returen skrev:
2004 då fanns det knappt några induktionshällar...
vad har du för PNC?
99% är det kärlet
1% handhavandet
Vad är PNC?

K
returen returen skrev:
finns inga säkringar i en häll
om det är en induktion så är det en spole en ledare plattlindad
typ en sådan här
[länk], dvs den måste värma över hela om den sitter rätt monterad
Ja, en sån spole kan ju inte värma bara i mitten, i och med att induktionshällar precis kom ut på den tiden så kanske den bara är för liten för plattan. Blev sugen på att öppna den och kolla nu.

K Ken skrev:
Vad är PNC?
produktnummer som talar om vad du har för häll
finns på undersidan

K
returen returen skrev:
produktnummer som talar om vad du har för häll
finns på undersidan
Lyckades ta en bild på undersidan

• Etikett på undersidan av en Husqvarna-apparat med modellnummer och teknisk information.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

K Ken skrev:
Lyckades ta en bild på undersidan
kul grej från AEG i tyskland 2003
fans bara tre reservdelar till denna inga kvar
glaset
tochen
och resten

• Gilla
Ken
  • Laddar…
K
returen returen skrev:
kul grej från AEG i tyskland 2003
fans bara tre reservdelar till denna inga kvar
glaset
tochen
och resten
Ganska bra ändå efter 20 år...
Skall labba lite med den, är ingen slit och slängmännniska, försöker laga allt som går sönder. Lyckas ofta.
Annars får jag väl köpa en ny. Tack för bra svar!

• Gilla
returen
  • Laddar…
Vad händer om du ställer stekpannan snett på plattan? Så att mitten på stekpannan står på kanten av plattan, och kanten av stekpannan står på mitten av plattan. Bränner du då fortfarande mitten på pannkakan, eller bränner du den delen som står på mitten av plattan?

K
A AG A skrev:
Vad händer om du ställer stekpannan snett på plattan? Så att mitten på stekpannan står på kanten av plattan, och kanten av stekpannan står på mitten av plattan. Bränner du då fortfarande mitten på pannkakan, eller bränner du den delen som står på mitten av plattan?
Då får jag bara felmedelande på displayen, väldigt noga med centreringen, annars funkar den inte.

K Ken skrev:
Då får jag bara felmedelande på displayen, väldigt noga med centreringen, annars funkar den inte.
Är det lika noga med alla kastruller och pannor?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.