Jag har en Husqvarna induktionshäll, med runda 4 plattor (zoner), köpt 2004. Kan en zon gå sönder så att den bara värmer precis på mitten och inte på kanterna? Eller är den bara dåligt konstruerad...
Men har för mej att den har varit bättre förut.
Märks speciellt när man steker pannkakor, brända i mitten och vita i kanterna. Har testat många olika stekpannor.
Märks speciellt när man steker pannkakor, brända i mitten och vita i kanterna. Har testat många olika stekpannor.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Kanske en säkring som gått i hällen.
2004 då fanns det knappt några induktionshällar...K Ken skrev:Jag har en Husqvarna induktionshäll, med runda 4 plattor (zoner), köpt 2004. Kan en zon gå sönder så att den bara värmer precis på mitten och inte på kanterna? Eller är den bara dåligt konstruerad...
vad har du för PNC?
99% är det kärlet
1% handhavandet
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
finns inga säkringar i en hällS Småbrukaren skrev:
om det är en induktion så är det en spole en ledare plattlindad
typ en sådan här
https://swe.grandado.com/products/1...duktionsspole-195-170-165mm-induktionsvarmare, dvs den måste värma över hela om den sitter rätt monterad
Ja, en sån spole kan ju inte värma bara i mitten, i och med att induktionshällar precis kom ut på den tiden så kanske den bara är för liten för plattan. Blev sugen på att öppna den och kolla nu.returen skrev:
Ganska bra ändå efter 20 år...returen skrev:
Skall labba lite med den, är ingen slit och slängmännniska, försöker laga allt som går sönder. Lyckas ofta.
Annars får jag väl köpa en ny. Tack för bra svar!
Vad händer om du ställer stekpannan snett på plattan? Så att mitten på stekpannan står på kanten av plattan, och kanten av stekpannan står på mitten av plattan. Bränner du då fortfarande mitten på pannkakan, eller bränner du den delen som står på mitten av plattan?
Då får jag bara felmedelande på displayen, väldigt noga med centreringen, annars funkar den inte.A AG A skrev: