Induktionshällen är på plats men den ligger inte "direkt" mot bänkskivan utan det är något sorts skumplast som sitter fast på undersidan av hällen
Känns inte särskilt hygieniskt om man t.ex råkar koka över
Jag har alltid haft uppfattningen att hällen vilar direkt mot bänkskivan utan något mellan?
Detta är en siemenshäll, någon som har induktionshäll där det ser ut så här?

DSC01182.jpg
 
När jag monterade en häll i min förra lgh så var det skum under som tätning. Men häll spääns ner mot skivan så att det ej syns, prova att skruva åt clipsen på undersidan av hällen.
 
Tack för tipset, tyvärr verkar inte siemens clips gå att justera på det sättet... nån med siemenshäll som kan tipsa om nåt sätt att få ner den ordentligt?
 
På våran häll satt det två långa plåtprofiler som skruvades fast i bänkskivan på kortsidorna av hällen. Sedan lades hällen ner och fixerade sig i plåtprofilen. Men om den av någon anledning sitter för högt så ligger inte hällen an mot skivan. Våran häll trycker ihop skumlisten så den inte syns. Kolla så det inte finns något annat som hällen vilar på som ställer till det.
 
jerk skrev:
På våran häll satt det två långa plåtprofiler som skruvades fast i bänkskivan på kortsidorna av hällen. Sedan lades hällen ner och fixerade sig i plåtprofilen. Men om den av någon anledning sitter för högt så ligger inte hällen an mot skivan. Våran häll trycker ihop skumlisten så den inte syns. Kolla så det inte finns något annat som hällen vilar på som ställer till det.
Stämmer nog bra att plåtarna i bänkskivan sitter för högt. Våran häll, dock inte siemens, ligger direkt an mot bänken trots skumlisten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.