Hej,
Någon som har en defekt Inca automatic till salu eller reservdelar?

Mitt ena hyvelbord har gått sönder och hittar ingen som säljer sådant.

• Illustration av ett defekt hyvelbord till en Inca automatic med delnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur har det gått sönder?

Frustrator Frustrator skrev:
Hur har det gått sönder?
Fästet i bakkant för att ändra inställningen, och det är ett alubord.

K kurthall skrev:
Fästet i bakkant för att ändra inställningen, och det är ett alubord.
Ajdå, vet ingenstans man kan få tag på nytt bord tyvärr. Har du möjligtvis någon bild på skadan? Hur gick det till? (Så vi andra med inca-hyvel kan undvika att få sånna skador). Om skadan är på ett 'bra' ställe går det att laga med zinklod.

Det är inte så att borden är lika så du kan byta dem? Har inte min framför mig för att kolla.

Ajdå, vet ingenstans man kan få tag på nytt bord tyvärr. Har du möjligtvis någon bild på skadan? Hur gick det till? (Så vi andra med inca-hyvel kan undvika att få sånna skador). Om skadan är på ett 'bra' ställe går det att laga med zinklod.
Återkommer!

O UlfY skrev:
Det är inte så att borden är lika så du kan byta dem? Har inte min framför mig för att kolla.
Nja då saknas det ju på andra sidan...

K kurthall skrev:
Nja då saknas det ju på andra sidan...
Utmatningsbordet justerar man inte lika ofta så där kan man i värsta fall komma undan med en lite fulare/omständligare lösning..

Här kommer bilder på det trasiga stället.

• Närbild på en skadad metallkonstruktion med en synlig spricka och brott på materialet.
    Skapa konto
  • Bild på skadad del av en konstruktion med ett synligt hål och trasiga kanter på materialytan.
    Skapa konto
K kurthall skrev:
Här kommer bilder på det trasiga stället.
Hur tusan gick det där till?

För att laga det där räcker det med ett plattjärn du skruvar fast som bryggar skadan och sen en förlängning på spännarmen.

L
Har du biten kvar , går att svetsa , men är lite specielt med sådant gods , inte vilken svetsare som helst fixar det , det måste förvärmas och ha en häftigt amper för svetsning
Mitt jetaggregat på båten är en aluminumlegering och fick tag i en kille som svetsar på flygplan
han fixade det

Hur tusan gick det där till?

För att laga det där räcker det med ett plattjärn du skruvar fast som bryggar skadan och sen en förlängning på spännarmen.
Jag skruvade för hårt, jag funderade precis som du angående lagningen.

K kurthall skrev:
Jag skruvade för hårt, jag funderade precis som du angående lagningen.
Glömt lossa på sidorna först? Annars när man skruvar så rör sig bordet bara uppåt..

Kan nog gå att svetsa ihop eller lösa med zink men går åt en massa värme och jobb, ett rejält plattjärn och skruvning tror jag är mindre jobb och förutom att det är lite fullt ut så blir det nog minst lika bra.

L
Ändamålet helga medlen , brukade min mormor säga , eller ta vad du har efter Kajsa Varg
alla sätt som är bra , är ändamålsenliga om utfallet blir bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.