Hej!
Hur kopplar jag bort motorn till urverket från ugnen? Den låter så mycket att man blir knäpp. Klockan fungerar som ett relä och när spärren på baksidan är uppe så kan ugnen startas (tecknet i urtavlan visar då en hand eller en varm ugn). Jag vill kunna använda ugnen och koppla ur motorn till klockan så jag slipper oljudet från (sista bilden)

• En ugns insida med flera färgade elkablar och komponenter anslutna, inklusive ett urverk, i ett metallhölje.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti ugnen med synliga kablar och urverk; fråga om hur man kopplar bort urverket för att stoppa oljud.
    Skapa konto
  • Svartvit ugn med två vred och en urtavla för inställning; fokus på bortkoppling av klockans relä kopplat till ugnens funktion.
    Skapa konto
  • Invändig bild av ugnslucka med synlig etikett innehållande modellinformation och tekniska specifikationer.
    Skapa konto
  • Ugn med öppnad lucka, två vred och en klocka på framsidan, blå verktyg ovanpå, köksmiljö med vita kakelplattor i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Klocka på ugnspanel med två rattar och en urtavla som visar en hand-ikon, relaterad till spärrefunktion för ugnsstart.
    Skapa konto
  • Inuti en ugn med synliga färgade kopplingskablar och komponenter som styr klockan eller urverket.
    Skapa konto
  • Insidan av en ugns elektroniska enhet med olika färgade kablar anslutna till komponenter.
    Skapa konto
  • Inkopplat urverk i ugn med kablar och märkning.
    Skapa konto
Redigerat:
Att beskriva problemet här i forumet var halva lösningen. Jag drog ur kablarna till maskinen som lät och säkerställde att ugnen fortfarande funkade innan jag skruvade ihop allt 💪

Det där har jag också gjort t.om. frun som aldrig klagar på ljud klagade på den där 😅

M MalinA skrev:
Att beskriva problemet här i forumet var halva lösningen. Jag drog ur kablarna till maskinen som lät och säkerställde att ugnen fortfarande funkade innan jag skruvade ihop allt 💪
ja det är enklast att rycka de blå

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.