Ska bygga in min farstu. Gjuta socklar runt om där ytterväggarna ska stå. Funderar på hur jag ska bygga upp golvet på den lutande befintliga golvplattan. Lutar cirka 6cm på 2,5 meter.
Funderar på att antingen fyll upp med lättklinker, packa och på med cellplast sen golvvärme o klinker. Alternativt gjuta upp med EPS betong sedan cellplast.
Flytspackla blir mycket dyrare och vill därför undvika det.
blir cirka 500 liter som ska fyllas upp.
Förslag?

• Gjutform med nylagd betong i farstu, omgiven av grus och en hammare. Brädor och en borste ligger vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats för farstu med lutande golvplatta, verktyg som såg och borste på jorden, samt trä- och tegelstödd struktur under bygge.
    Skapa konto
  • Tak och bjälklag i farstu, kvällstid, med utsikt över gården bakom.
    Skapa konto
Jämna av med leca eller vanligt makadam, isolera, armera och gjut din betongplatta.

Hade inte tänkt gjuta en platta. Istället använda spårad cellplast som övre lager, som tillåter att man lägger fix och klinker direkt på. Måste bara applicera en primer först. Men jag är fundersam hur jag ska få cellplasten att ligga stabilt om jag lägger den på leca/makadam. Om jag lägger EPS betong tänker jag att jag kan limma fast cellplastskivotna med cellplastlim

Gjut då på den befintliga plattan så den blir plan med EPS eller vanlig betong.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.