U
Jag tänkte sätta spotlights i taket i källaren när jag renoverar och för att slippa för mycket bök så skall jag skruva ett nytt tak på det befintliga. Jag vill passa på att testa hur väl det funkar med LED och undrar om man behöver någon låda över lampan då. Det är väl en näst intill obefintlig värmeutveckling så det skall väl vara lugnt?

Kolla för säkerhets skull vad tillverkaren av spottarna föreskriver.

Majgårdarna
Jag har satt led i taket och jag behövde ingen låda til dom.
Se till att köp kvalite leds.Det säljs mycket dåliga leds.

U
Har tittat en hel del feter LED och har förstått att det skiljer en hel del. När man letar efter armaturer så är det bara för halogen, och det är väl det som det får bli och sedan byta ut lampan. Någon som har några bra infällda armaturer, det är ok att de sticker ut lite.

Om du sätter vanliga spottar och sätter in en LED ljuskälla måste du sätta pottor ändå. Sätt sätt sätt :)

Rikard Ågren skrev:
Om du sätter vanliga spottar och sätter in en LED ljuskälla måste du sätta pottor ändå. Sätt sätt sätt :)
Det där lät ju lite intressant..
För det säljs ju LED-armaturer med GU10-sockel.

Räcker det inte med att armaturen märks med ex. "Endast LED-lampor", på samma sätt som en halogenarmatur kan vara märkt ex. "Max 35W"?

Vart hittar du en armatur med sådan märkning? Och vad säger installationsanvisningen till en sådan armatur?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.