Byggahus.se
Tjoho. Jag har ett trägolv som i stort sett sedan jag flyttade in för 5 år år sedan känts väldigt omtåligt och skört. Allt jag tappat på golvet blev märken. Jag var på Bauhaus för att köpa Faxe trärens och Faxe underhållningsolja för några månader sedan..
Misstag 1 - jag köpte Faxe Naur, men borde ha köpte Faxe vit (fundering : varför heter det inte "mörkt trä (natur) , ljus trä (vit)?
Jag oljade in golvet och gjorde enligt rekommendation från levertören av oljan. När "katastrofen" var skedd goodlade jag fram "er". Jag har läst mängder med inlägg men önskar ändå fråga och få svar på just min situation.

Eftersom golvet klibbade nu på morgonen - ca 24 timmar efter inoljning antar jag att jag lagt på för mycket. (Även om jag torkade och gnodde som en galning).
Vad kan jag göra?
Jag har torkat med vita polerdukar samt eftertorkat med trasa cirka 12 timmar efter när oljan lades på - då jag insåg det inte torkat som det ska.

Vad händer om jag låter allt vara nu?
Har fått det hyfsat torrt.

Kan jag sedan efter detta använda mig av träsåpa? Vilket jag gissar hade varit en bättre option från start.
Kommer det att ge tillbaka lite av min gamla look? (Dvs ljusare åt vitt).

Tacksam för era tankar.

Ni kan nu hitta mig på match.com - under "inoljad" och profilbild är mitt vackra, numera inte lika vackra trägolv. #skojabara /e

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.