Hej, någon som har importerat kök, golv, trappa, kakel eller liknande från Kina?
Hittar man en bra leverantör så finns det fina produkter till bra priser som skeppas med båt.
Hittar man en bra leverantör så finns det fina produkter till bra priser som skeppas med båt.
Har du sett kvalitén på Kinesiska bostäder?Bufle skrev:
Du kommer iaf med påståendet att det finns fina produkter, har du några exempel?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 300 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 300 inlägg
Det är lätt att göra hånfulla ironiska kommentarer här som "ja det är bara att beställa från Temu".
Men på allvar nu, köp inget sånt från Kina. Den enda förloraren kommer vara du själv.
Men på allvar nu, köp inget sånt från Kina. Den enda förloraren kommer vara du själv.
Ser ut som en datorgenererad bild. Sen en bild säger inget om kvalité över tid. Reklamation/garanti är bara att glömma skulle jag gissa och då gäller det att spara tillräckligt och det håller tillräckligt länge för att det ska vara värt besväret. Jag är tveksam till det iaf.
Tror mer på att åka till Ikea och andra ställen i Polen isf som man läser om lite då och då.
Tror mer på att åka till Ikea och andra ställen i Polen isf som man läser om lite då och då.
Orkar du speca varför? Och är det bara köket du tycker man ska undvika eller gäller detta allt som tex kakel också? Mvh väldigt lite kunskap i sånt här!Ossian K Olsson skrev:
Purre skrev:
Ser ut som en datorgenererad bild. Sen en bild säger inget om kvalité över tid. Reklamation/garanti är bara att glömma skulle jag gissa och då gäller det att spara tillräckligt och det håller tillräckligt länge för att det ska vara värt besväret. Jag är tveksam till det iaf.
Ossian K Olsson skrev:
Det är lätt att göra hånfulla ironiska kommentarer här som "ja det är bara att beställa från Temu"
Men på allvar nu, köp inget sånt från Kina. Den enda förloraren kommer vara du själv
@Purre Det är jag som har tagit bilden så köket finns på riktigt! Och fullt funktionellt. Söker bara efter någon som har gjort denna/likande process förut 😊Ossian K Olsson skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Hej @BirgitS det är jag som har tagit bilden så jag har alltså varit på plats och sett detta kök som är fullt funktionellt. Jag söker bara efter någon som har gjort detta förut!BirgitS skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 872 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 872 inlägg
Jag har ingen erfarenhet av att importera ett kök från Kina, men några andra saker och det är lurigt minst sagt, om man inte har erfarenhet. Då pratar jag inte om att köpa från AliExpress eller Temu, utan från tillverkare. Det gäller att ha koll på vad det innebär att få det skickat per båt. Ingår försäkring i priset, ingår ombordlastning, ingår avlasting, ska lasten hämtas i Göteborg, får man betala en förmögenhet om man inte hämtar direkt etc etc. Jag hade garanterat gått på en mina där om inte min kollega som hade koll såg till att styra upp det.
Besserwisser
· östergötland
· 2 773 inlägg
Känns som att frakten tull och moms kommer äta upp den stora vinsten..
Och det brukar ju sällan vara problemfritt att bygga kök.. Och att ha tillverkaren på andra sidan jorden Känns väl sådär..
Men vad pratar vi för pengar?
Och det brukar ju sällan vara problemfritt att bygga kök.. Och att ha tillverkaren på andra sidan jorden Känns väl sådär..
Men vad pratar vi för pengar?
JaD Dkvist skrev:
TS anser rimligen att de han funderar på att köpa är ett exempel. Det finns mängder av exempel på fina produkter i Kina. Fler, finare och äldre än vad man kan hitta i Sverige. Men det har knappast heller med saken att göra.D Dkvist skrev:
Redigerat:
Tack för ditt svar! Så det var något helt annat du importerade in, inte inredningsmaterial? Vi har en bra kontakt som hjälper oss med frakten. Känner mig lite osäker bara gällande att köpa nästan all invändning inredning därifrån. Och har inte heller hört någon som gjort det innan så vet inte hur vanligt det är.Fairlane skrev:
Jag har ingen erfarenhet av att importera ett kök från Kina, men några andra saker och det är lurigt minst sagt, om man inte har erfarenhet. Då pratar jag inte om att köpa från AliExpress eller Temu, utan från tillverkare. Det gäller att ha koll på vad det innebär att få det skickat per båt. Ingår försäkring i priset, ingår ombordlastning, ingår avlasting, ska lasten hämtas i Göteborg, får man betala en förmögenhet om man inte hämtar direkt etc etc. Jag hade garanterat gått på en mina där om inte min kollega som hade koll såg till att styra upp det.