Jag har handlat av FFX & deras kundservice har varit suveränt bra, tillskillnad mot Axminster som har strulat. Toolstop har också funkat bra.

• Gilla
Credde
  • Laddar…
frav skrev:
Jag har handlat av FFX & deras kundservice har varit suveränt bra, tillskillnad mot Axminster som har strulat. Toolstop har också funkat bra.
Super tackar!

Akahigi
Credde skrev:
Någon som har positivt / negativt att säga om [länk] ? Den Dewalt 10.8V (DCD710S2) maskin, jag tittar på är £30 billigare än från Toolstopworld (inkl. frakt).
Kanonservice. De bussade mig på ett helt set Facom VDEskruvmejslar när de skickat mig fel set (köpte 12 men fick inga VDE).

Credde skrev:
Någon som har positivt / negativt att säga om [länk] ? Den Dewalt 10.8V (DCD710S2) maskin, jag tittar på är £30 billigare än från Toolstopworld (inkl. frakt).
Har oxå handlat en massa grejer där. Bra och snabbt och utan problem. Har verkligen inget att klaga på.

//gm

Credde skrev:
Tackar för al information om FFX. Beställde maskinen i går kväll och här till förmiddag fick jag mail om att den redan är skickad :-)

3290GBP låter mycket, kanske en siffra för mycket där;)
Hur mycket tar dom i frakt? Många UK firmor brukar falla bort pga höga fraktpriser när det blir lite vikt på paketet.

Det är 322 + 7 i frakt. Sen blir det väl en hundring till PayPal också. Det lär ju iofs gå att få en 8s i sverige för samma pris om man väntar lite.

7gbp i frakt till Sverige låter misstänkt billigt, hade du sagt 50-70 pund hade det rimligare.

Akahigi
Nimajneb skrev:
7gbp i frakt till Sverige låter misstänkt billigt, hade du sagt 50-70 pund hade det rimligare.
Det var £20 från FFX... Halvstort paket

Credde skrev:
Har en beställning som enl uppgift ska vara "in transit" just nu.

-Blev fel i min betalning då fraktkostnaden försvann i länken till PayPal. När jag sen skulle komplettera betalningen så var det £6 billigare än vad som annonserades på siten.
-Kundtjänst har svarat snabbt och informativt

Kan återkomma med erfarenheter om leverans när jag fått försändelsen om det är intressant.

Credde skrev:
Tackar för al information om FFX. Beställde maskinen i går kväll och här till förmiddag fick jag mail om att den redan är skickad :-)
Och maskinen kom i går 2013-02-26, allt gick jätte bra :)

patols skrev:
Har en beställning som enl uppgift ska vara "in transit" just nu.

-Blev fel i min betalning då fraktkostnaden försvann i länken till PayPal. När jag sen skulle komplettera betalningen så var det £6 billigare än vad som annonserades på siten.
-Kundtjänst har svarat snabbt och informativt

Kan återkomma med erfarenheter om leverans när jag fått försändelsen om det är intressant.
Fick beställningen 4 dagar efter att de fått tilläggsbetalningen för frakten, vilket får ses som väl godkänt.

De skickade även med ett hardcase till min nakna maskin utan extra kostnad. Klart plus för det.

Kommer troligen att beställa därifrån igen!

Nu är pundet så lågt emot kronan så att det är dags att fundera på allvar:

De flesta postorderföretag i UK (det gäller inte bara verktyg) är helt inriktade på hemmamarknaden.

Finns det någon reship-aktör i UK som vidarebefordrar paket till EU (i likhet med de aktörer i USA som står för motsvarande tjänst)?

Tips emottages tacksamt!

Jag har testat dessa:

http://www.forward2me.com

Det har funkat bra. (handlade från Amazon.co.uk)

från min HTC Desire S via Tapatalk 2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.