mattiasp skrev:
Jag la en beställning igår efter fyra pilsner....Att fylleshoppa verktyg på nätet är lätt hänt. Vi får se hur det går. Jag lovar att rapportera hur leverantören sköter sig. Just nu är pundet det lägsta på mycket länge. Väntar på något riktigt sweeet!!
funderar på att ta 4 pilsner ikväll o beställa en GTS10 för 407GBP inkl moms o frakt.....:)

billigast so far har varit bort mot 460-470 all inclusive.
Det finns ju detta med "för bra för att vara sant"........
 
Nimajneb skrev:
funderar på att ta 4 pilsner ikväll o beställa en GTS10 för 407GBP inkl moms o frakt.....:)

billigast so far har varit bort mot 460-470 all inclusive.
Det finns ju detta med "för bra för att vara sant"........
Säkerligen för att den är utgående. Annars kan du köpa den från Axminster med benstativ och en Bosch GSR10.8 för 469.95:-

Jag var nära att beställa den men det blev ett MFT/3 bord och fräs istället.
I nyktert tillstånd blev det även en T12+3 beställd. Det börjar bli dyrt med det billiga pundet.
 
Redigerat:
Kave skrev:
Säkerligen för att den är utgående. Annars kan du köpa den från Axminster med benstativ och en Bosch GSR10.8 för 469.95:-

Jag var nära att beställa den men det blev ett MFT/3 bord och fräs istället.
I nyktert tillstånd blev det även en T12+3 beställd. Det börjar bli dyrt med det billiga pundet.
470 ex frakt och med 2 pryttlar jag inte vill ha.... då tycker jag 407 är ett bättre erbjudande inkl frakt.;)
Den dryga tusenlappen jag spar kan man använda till att sponsra köpet av ett GTA60 bord istället.
MFT/3 bordet hittar man några hundringar billigare på Ebay.

Axminster är dock förödande att handla ifrån eftersom det finns så mycket små bra o ha saker där så dyker man in i den butiken så brukar inköpslistan bli lååååång.:)
 
Hej.
Jag har inte heller kunnat hålla mig utan beställt från Axminster, just pga pundet
och för att så många har pratat positivt om dom. Tack för det, förresten.
Beställde i fredags em och dom skickade det igår, enl dom själva.

Är det någon som vet vilken fraktleverantör dom använder?
Jag har bara fått en "Consignment" nr, men det säger inte så mycket. Har prövat att söka på dom vanligaste, men får ingen träff.
Man är ju sugen och vill veta när "godiset" kommer...
 
UffeJ skrev:
Hej.
Jag har inte heller kunnat hålla mig utan beställt från Axminster, just pga pundet
och för att så många har pratat positivt om dom. Tack för det, förresten.
Beställde i fredags em och dom skickade det igår, enl dom själva.

Är det någon som vet vilken fraktleverantör dom använder?
Jag har bara fått en "Consignment" nr, men det säger inte så mycket. Har prövat att söka på dom vanligaste, men får ingen träff.
Man är ju sugen och vill veta när "godiset" kommer...
TNT och Fedex har mina paket skickats med. Mina problem med att spåra paketet hos Fedex finns beskrivna på sida 13.
 
Någon som vet varför Axminster inte skickar JET produkter utan för Storbritannien? Dom har gjort det förrut. Strider det inte mot någon EU lag om fri rörelse på produkter?
 
LLLVäxjö skrev:
TNT och Fedex har mina paket skickats med. Mina problem med att spåra paketet hos Fedex finns beskrivna på sida 13.
De använder flera olika fraktbolag. Jag har även fått mina beställningar från Axminster levererade av DHL.
 
gwyrlim skrev:
Någon som vet varför Axminster inte skickar JET produkter utan för Storbritannien? Dom har gjort det förrut. Strider det inte mot någon EU lag om fri rörelse på produkter?
Axminster som detaljist får ju sälja till vem dom vill..MEN om JET går in och dikterar så blir det genast känsligare.

Nu vet jag inte om/hur JET distribueras i Europa utanför UK.

JET kan ALDRIG hindra mig som konsument att köpa en vara som säljs inom EU.
 
mattiasp skrev:
Någon som har beställt från [länk] ?

Man vill ju inte bli scammad.

Bra priser, klara besked om fraktkostnad och betalning med PayPal.
Jajjamen, jag beställde en Fein Multimaster Top Kit i söndags. Idag torsdag ligger den på köksbordet hemma. Helt klanderfritt och bra priser. Frakten kunde jag följa dag för dag på http://www.dpd.co.uk/tracking/tracking.do

Jag beställde även extra sågblad, allt låg fint ihoppackat.
 
Hej!

Funderar på en kap/ger från toolstop, som jag har bra erfarenheter av. Nu till frågan? Vad kostar en ny originalkabel i Sverige till ovan såg. Vill inte hora på en löskontakt när den skall stå ute i fukt mm. Måste vara gjuten eller?

Sågen på kampanj ligger på knappa 7000+m i Sverige och 4,983.38 kr i UK inkl UK-vat

Lagavulin
 
Du kan ju sätta på en lös tät kontakt.
 
Finns det sådana i en vanlig elaffär på gatan? Eller måste man uppsöka elfirma? Låter som en billig lösning utan att öppna sågen och riska garantier.

Lagavulin



Hittade en på Jula för 19sek. IP44, räcker det (står att den klarar utomhus)
 
Redigerat:
tror inte du hittar kontakten hos 7Eleven men i en större ICA butik iaf.
 
Har just lagt en pris och frakt förfrågan på power tools pro. Hur länge kan man förvänta sig innan man får svar på en sån?
Något man bör tänka på innan man beställer?
Funkar det bra att betala med visa kort?

//Ubbe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.