16 707 läst ·
47 svar
17k läst
47 svar
Import från Tyskland (Shop-Seltmann)
Du e en klippa slipsten !! Och välkommen till forumet !!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
beställde en Bosch GBH 2-24 DFR plus att det följde med en DMF 10 zoom
Bosch GOP 10.8V med systainer
Bosch GSR 14.4 V-Li med systainer
Makita JR3070CT tigersåg
Bosch DLE 70 pro avstånds mätare
Bosch GHG 660 LCD varmluftspistol
plus en massa tigersågsblad , 6 olika kapklingor och annat smått o gått
Bosch GOP 10.8V med systainer
Bosch GSR 14.4 V-Li med systainer
Makita JR3070CT tigersåg
Bosch DLE 70 pro avstånds mätare
Bosch GHG 660 LCD varmluftspistol
plus en massa tigersågsblad , 6 olika kapklingor och annat smått o gått
Har mejlat företaget 2 gånger för att kolla att allt är ok (min tyska är nämligen grymt ringrostig) men har inte fått svar. Började bli rejält orolig att jag åkt på en blåsning, men när jag vid tredje kontaktförsöket använde kontaktformuläret på hemsidan så svarade de och meddelade att den restnoterade varan (ficklampan) beräknas komma in till dem den här veckan. Lite lugnare blev jag nu, får väl avvakta den här och ev. nästa också innan jag gör ett nytt kontaktförsök med dem.
Mmm...
Har precis varit på Posten och hämtat paketet, härligt.
Ett stycke Bosch GOP och en GLI-ficklampa.
Min mycket lilla vertygsarsenal består nu av dessa båda samt en GSR V-Li-2. Alla kör på samma batteri, jag har 4 st till dessa tre prylar. Innebär att ett batteri alltid kan vara stand by färdiguppladdat.
Har bara packat upp och fingrat lite, testat lampan (lyser riktigt bra). Jag ska vara omanlig och läsa manualen, mest för att jag ändå inte har något att såga eller slipa just nu.
Första intrycket var att systainern var riktigt trevlig.
Paketet var förresten bra inslaget, lagom stor kartong med "uppblåsta plastkuddar" runt om som skydd mot stötar.
Paketet skickades från Tyskland i tisdags och var framme i torsdags, men Posten fick inte tag på mig så det blev uthämtning idag istället för hemkörning igår.
Kort summering av Seltmann: Dåliga på att svara på mejl, men verkar väldigt seriösa i övrigt, rekommenderas!
Har precis varit på Posten och hämtat paketet, härligt.
Ett stycke Bosch GOP och en GLI-ficklampa.
Min mycket lilla vertygsarsenal består nu av dessa båda samt en GSR V-Li-2. Alla kör på samma batteri, jag har 4 st till dessa tre prylar. Innebär att ett batteri alltid kan vara stand by färdiguppladdat.
Har bara packat upp och fingrat lite, testat lampan (lyser riktigt bra). Jag ska vara omanlig och läsa manualen, mest för att jag ändå inte har något att såga eller slipa just nu.
Första intrycket var att systainern var riktigt trevlig.
Paketet var förresten bra inslaget, lagom stor kartong med "uppblåsta plastkuddar" runt om som skydd mot stötar.
Paketet skickades från Tyskland i tisdags och var framme i torsdags, men Posten fick inte tag på mig så det blev uthämtning idag istället för hemkörning igår.
Kort summering av Seltmann: Dåliga på att svara på mejl, men verkar väldigt seriösa i övrigt, rekommenderas!
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ja, men det där var ju verkligen en webbutik att kolla på!
Berkan, måhända en liten verktygsarsenal, men alla arsenaler har ju börjat med något, och det var ju inga dumma grejer att starta med.
Berkan, måhända en liten verktygsarsenal, men alla arsenaler har ju börjat med något, och det var ju inga dumma grejer att starta med.
Ja, jag tror att jag klarar mig ganska långt med dessa.
Det är ju trots allt i princip bara hemmapuleri jag sysslar med och inte något verkligt snickeri direkt. Ficklampan kändes mer som en rolig grej, för jag visste inte vad jag skulle ha 4 batterier till.
Det är ju trots allt i princip bara hemmapuleri jag sysslar med och inte något verkligt snickeri direkt. Ficklampan kändes mer som en rolig grej, för jag visste inte vad jag skulle ha 4 batterier till.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Ficklampan i den serien är väldigt bra och batteriet räcker hur länge som helst. Den har en given plats i en verktygsarsenal.