Hej,
Osäker på i vilket forum jag ska posta i men testar här så får mod flytta..
Ska köpa ett par kameror (hikvision) från Kina och undrar vad som gäller med tull/avgifter nu för tiden.
Har läst att Postnord tagit bort avgiften de introducerade för något/några år sedan.
Kan någon med erfarenhet säga vad som gäller nu?
 
J stefan100 skrev:
Hej,
Osäker på i vilket forum jag ska posta i men testar här så får mod flytta..
Ska köpa ett par kameror (hikvision) från Kina och undrar vad som gäller med tull/avgifter nu för tiden.
Har läst att Postnord tagit bort avgiften de introducerade för något/några år sedan.
Kan någon med erfarenhet säga vad som gäller nu?
https://www.tullverket.se/sv/privat...advarankostar.4.7df61c5915510cfe9e710532.html
 
Att Postnord skulle ha tagit bort sina avgifter stämmer inte. Du åker på lång behandlingstid, moms och administrationsavgift.
Beställer du via Wish så är dessa kostnader redan påförda på priset och inbetalas av Wish till Postnord.
 
J stefan100 skrev:
Hej,
Osäker på i vilket forum jag ska posta i men testar här så får mod flytta..
Ska köpa ett par kameror (hikvision) från Kina och undrar vad som gäller med tull/avgifter nu för tiden.
Har läst att Postnord tagit bort avgiften de introducerade för något/några år sedan.
Kan någon med erfarenhet säga vad som gäller nu?
Vad är det för modell du tänkt köpa?
Jag har köpt mina kameror från Kina, men om jag skulle köpa fler, så köper jag nog original.
Skiljer mycket mindre i pris nu än vad det gjorde för några år sedan.
https://ipcam-shop.dk/sv/hikvision-38/
 
Hej,
Tänkte köpa DS-2CD3346WD-I men då kanske jag ska leta inom EU istället.
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.