Byggahus.se

Import av Rotex 90 från Tyskland - Maschinen Kimpfbeck GmbH

1. Herr Hysteres
    Medlem · Stockholms län · 406 inlägg

Herr Hysteres

Medlem
    Hej

Jag har idag fått hem en Rotex 90 från Tyskland. Då jag provade att beställa från en firma jag inte sett nämnas här på forumet tidigare tänkte jag dela med mig av erfarenheten.

Efter att ha tittat runt på idealo.de ett tag bestämde jag mig för att prova Maschinen Kimpfbeck (http://www.maschinenhandel-kimpfbeck.de/) som överlag verkat ha bra priser på Festool. Här är tidslinjen på affären:

Måndag 22 april: Jag placerar ordern online. För att lösa betalningen utan avgifter betalar jag genom att sätta upp en SEPA-betalning från min bank. SEPA är (något förenklat) en ny europeisk standard för banktransfereringar av Euro. Den är avgiftsfri och det tar två dagar för en SEPA-betalning att nå mottagaren.

Onsdag 24 april: Pengarna når Maschinen Kimpfbecks konto

Torsdag 25 april: Ordern skeppas med UPS

Måndag 29 april: Paket levererat hem till mig

Givetvis var det inget problem att garantiregistrera maskinen via Festools website.

Jag känner mig mycket nöjd med affärens sätt att hantera min order: God preussisk ordning helt enkelt. Högsta betyg och jag kommer definitivt köpa mer verktyg från dem.

(Som parentes kan jag nämna att min 90:a kostade 429 Euro. Då jag köpte lite Euro på 8.36 för att tag sedan blir det alltså ungefär 3600 kronor, vilket väl inte är långt ifrån auktionspriserna på Tradera).

2. I
    Medlem · 1 220 inlägg

isolde

Medlem
    ...Och ägaren skulle garanterat inte ta det som en komplimang. :)
    "86830 Schwabmünchen"

3. Herr Hysteres
    Medlem · Stockholms län · 406 inlägg

Herr Hysteres

Medlem
    Hahaha

Låt oss istället säga god ordning och utelämna nationella eller regionala prefix.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.