Hur ska jag göra för att få tätt o hållbart när jag ska byta ut den här eternitkanalen som är 150mm i fyrkant mot ett spirorör 125mm? Kan man knacka sönder kanalen försiktigt o stoppa in spirot i muren och cementera fast det, eller ska man ha murbruk av nåt slag, isf måste man blanda t ex. små tegelstensbitar i för att få det bra? Tar gärna emot tips
Kolla tex denna tråden, länken kanske är trasig nu men sök på stos eller Inloppsrör så hittar du produkter du kan använda för anslutningen mot murstocken.
När det gäller lämpligt bruk läs på vilja tjocklekar som rekomenderas i ett påslag. Klarar du dig inom gränserna finns ingen anledning att fylla upp med bitar av tegelsten eller liknande.
// Mats
När det gäller lämpligt bruk läs på vilja tjocklekar som rekomenderas i ett påslag. Klarar du dig inom gränserna finns ingen anledning att fylla upp med bitar av tegelsten eller liknande.
// Mats
Skulle säga att det kvittar men jag skulle nog gjort så att det är enkelt att dela inte allt från murstocken ändå. Tvära övergångar från spiro till murstockar är svärrensade om man nu skulle behöva det framöver.
// Mats
// Mats
Klicka här för att svara