Svart köksventilationsslang visad på en onlinebutiksproduktkatalog med pris och specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag behöver s:a imkanalen lite, det enklaste hade varit att sätta en slang som på bilden direkt mot stosen som går genom taket så den kommer på rätt ställe innan jag sätter plast i taket. Men är det godkänt att göra så? Jag isolerar runt den såklart.

Röret/slangen kommer vid takfoten så det är ingen lång bit till taket.

Redigerat:
Kan inte se på bilden vilken typ det är men metall är att föredra än tyg som blir skört efter tid.

Det är godkänt att göra så.

Produktinformation för Fresh Köks-/Ventilationsslang av aluminium, tålig mot höga temperaturer och kemikalier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag såg att den fanns på Bauhaus också och där stod det mer info, den är av aluminium på insidan och är värmetålig. Bifogar bild

Kanon, bara att köpa då.

J
när jag läste på inför min köksrenovering så har jag för mig att jag tolkade det som att flexslangen inte fick förläggas "inbyggt" utan i princip bara i köksskåpet.

J
Länka gärna direkt där det står att den inte får byggas in. Jag har väldigt svårt att tro att det är så.

Jag har just haft besiktning av min imkanal och sotaren hade inga invändningar mot delar med isolerad flexslang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.