vi upptäckte igår en doft när man går ner i källartrappan som vi inte känt av tidigare, en svag lukt av avlopp. Satte näsan vid alla golvbrunnar i källaren men kände ingenting, till slut så hittade vi att det stank rätt illa från ett vattenlås i pannrummet. Dräneringsröret för cirkulationsvattnet i elementen går via egen tratt, vattenlås och sen borrat hål ner i betongen som ansluter till avloppet under huset(antar jag, utan att se)
Provade att fylla på en skvätt vatten i vattenlåset men doften kvarstår, och lukten kommer snarare från borrhålet, och inte ifrån ”tratten”. Jämför man lukten med de övriga avloppen (utan vattenlåset inkopplat) så tycker jag inte det är riktigt samma doft, denna är skarpare och luktar mer som sopor. Vad kan det bero på och hur bör vi gå till väga? Tänkte skruva isär vattenlåset för att kunna komma åt att kika ner men rörkopplingarna är inte av samma sort som de vattenlås jag har sett tidigare. Tacksam för svar och alla tips vi kan få! Vitt plastvattenlås och avloppsrör i källare, närbild av rörkopplingar på betonggolv, relaterat till luktproblem beskrivet i inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenrör och avlopp i källare med synliga rörkopplingar vid betonggolv. Problem med doft från borrhål ned i betongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.