906 läst ·
4 svar
906 läst
4 svar
Illaluktande avloppsdoft från toan, vad göra?
Jag bor i en 50-tals lägenhet och rengjorde härom veckan rent golvbrunnen i duschen, tog upp delarna och satte sedan en lösning med bikarbonat/ättiksprit både i separerarbehållaren samt mot avloppsröret och lät det dra ett tag innan jag spolade ner det. Efter det så luktar det ve och fasa i toaletten.
Lyfter jag bort delarna så verkar det pysa upp från avloppsröret. Vad kan ha hänt, går det att göra något åt det?
Lyfter jag bort delarna så verkar det pysa upp från avloppsröret. Vad kan ha hänt, går det att göra något åt det?
Toaletten/badrummet inte toastolen 😀 Jo har spolat vatten i vattenlåset, nedför avloppsröret. Kanske inte är tätt i vattenlåset eller gummipackning som ska bytas?A Asgeirrr skrev:
Redigerat:
Ett mycket vanligt fel. Att moderna vattenlås i plast inte sluter tätt. Ofta beroende på att det inte rengjorts i sina kontaktytor.
Den mekaniska fläkten suger ju ut luft, då måste luft komma in. En golvbrunn utan fungerande vattenlås är som ett öppet fönster.
Den mekaniska fläkten suger ju ut luft, då måste luft komma in. En golvbrunn utan fungerande vattenlås är som ett öppet fönster.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden