44 086 läst ·
38 svar
44k läst
38 svar
Ikeas nya diskmaskiner?
Tack Electroluxaren för infon
Då går Cylinda helt bort.
Då står valet mellan endera alla vitvaror från Ikea (förutom kyl o frys) eller alla vitvaror från Bosch.
Det som talar för Ikea är priset o 5 års garanti.
Då går Cylinda helt bort.
Då står valet mellan endera alla vitvaror från Ikea (förutom kyl o frys) eller alla vitvaror från Bosch.
Det som talar för Ikea är priset o 5 års garanti.
Nja Elon brukar ha bra priser när man väl kommer dit. I Göteborg har Friggahuset ibland haft en högre specad maskin med specialpris. Sen har jag flera gånger varit med om att man kan få till ett pris. I dessa fall är det utan att känna försäljarna eller vara stamkund. Så Elon är definitivt ett alternativ. Speciellt om det är en unik modell man vill ta hem.
Däremot är mina bästa erfarenheter och priser med whiteaway som till och med har lägre priser än systerföretaget trettio.
Däremot är mina bästa erfarenheter och priser med whiteaway som till och med har lägre priser än systerföretaget trettio.
Räknar man på totalkostnaden under en maskins livstid tvivlar jag på det. Men naturligtvis beror det på hur man värderar service som exempelvis hemleverans men kanske framförallt på hur pass tur man har med sin maskin...J J_B skrev:
Bra med inside info för då vet man att den finns i HVA tappning åxå.S Skysodan skrev:
Däremot uppfattar jag att ikea dito är klenare, tunnare plåt, billigare delar sämre passform mm.
Slarvigare ihopsatta.
Många fel härrör sig i från usel montering av komponenter.
Komponenter som byts ut ser inte ut som de nya vilka är electrolux.
Fast jag kanske upplever det hela fel...
5 -års garanti är mycket viktigt i dag.Lime113 skrev:
Bra tips om Miele!
Men om de är identiska ska man ju köpa via Ikea. Så länge man inte bara MÅSTE HA ett visst utseende.
Dock kommer ju elux & co ofta långt ned på testlistorna. Jag lämnar precis tillbaka en AEG som inte håller måttet. Om den är identisk med en 5 000 kr Ikeamaskin är av mindre betydelse för mig för den diskar fortfarande inte rent...!
Alltså fördelen att köpa elux Ikea är att man får något som diskar dåligt billigare men framförallt att man är garanterad att luck-integrationen fungerar i ett nytt kök. Sen gav väl Ikea 5 års garanti?
Inte för att maskinerna håller denna tid utan det blir ett billigare ägande
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 099 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 099 inlägg
Vi har en Ikea renodlad. Haft den sen juni. Haft garantiärende på den en gång och då va det de den Automatiska öppnaren som slutat fungera. Enligt servicekillen från Electrolux blir just det problemet vanligare och vanligare. Sen om det gällde enbart Ikeas eller överlag låter jag va osagt.