Byggt ett ikeakök o ska köpa diskmaskin helintegrerad. Finns få med vettiga funktioner o pris som passar till ikea kök.

Nu har ikea släppt en som heter renlig för 6995 med timelight osv. Någon som testat denna? Lika dålig som de gamla?

• Gilla
Göran Persson2
  • Laddar…
Puff. Samma fråga.

Kan tyvärr ej svar på din fråga men ville tipsa om att det finns en del Bosch och Siemens maskiner som passar samt asko och miele... så länge den maskin du nämner inte är 45cm bred.

P
S Skysodan skrev:
Byggt ett ikeakök o ska köpa diskmaskin helintegrerad. Finns få med vettiga funktioner o pris som passar till ikea kök.

Nu har ikea släppt en som heter renlig för 6995 med timelight osv. Någon som testat denna? Lika dålig som de gamla?
finns väl ingen renlig utan en "hygienisk" för de peningarna
det är ju en electrolux (ESL7510RO) fast mer smäckig. det bästa med den är 5-års garranti
den kom ut i början på året och är uppe på sin 13´de revision

• Gilla
mikke349
  • Laddar…
Jag har den i mitt kök! Installerad för ca 3 veckor sedan. Jag är nöjd, känns robust och har en del smarta funktioner som höj/sänkbar övre hylla, bestickfack längst upp vilket ger mer förvaring för disk på nedre plan, automatisk öppning vid slutfört program, med mera. Fråga på!

Fanns det några vitala skillnader i att köpa ellux jämfört med IKEA. Whiteaway verkade ha så nära IKEAs pris det går (4 kr upp :)). Eller är det handtaget och 5 år garanti det handlar om till syvende och sist?

L logic skrev:
Jag har den i mitt kök! Installerad för ca 3 veckor sedan. Jag är nöjd, känns robust och har en del smarta funktioner som höj/sänkbar övre hylla, bestickfack längst upp vilket ger mer förvaring för disk på nedre plan, automatisk öppning vid slutfört program, med mera. Fråga på!
Är den tyst? Kvalitetskänsla? Är inredningen bra, dvs får man in mycket?

Nu när det gått en stund kanske nån vill delge sina omdömen om diskmaskinen?
Funderar på att köpa Ikea hygienisk eller en Cylinda sverigedisken 3r alternativ Cylinda 8230.

Tosse ja den är relativt tyst. Den känns robust, en kollega hade köpt en elektrolux för över 10 000 kr och när han såg min så kände han igen sig direkt. Han visade bland annat hur man justerar överkorgen i höjdled, och påpekade att den var identisk med sin, likaså luckan för disktabletten.

Jag har inget alls att anmärka på. Klockrent att den öppnar sig själv när den gått klart programmet, jag kör den rätt ofta när jag går till jobbet eller ska iväg på kvällen. Då är det oftast helt torrt när jag kommer tillbaka.

Min lärdom från AEG (sminkad elux gris) är att de är sämre än Bosch. Och varför då inte köpa en Bosch om man är nöjd enkelt. Enda dåliga är höjden på integrerade luckor kanske inte lirar mot IKEAs nya luckhöjd.

P
J J_B skrev:
Nu när det gått en stund kanske nån vill delge sina omdömen om diskmaskinen?
Funderar på att köpa Ikea hygienisk eller en Cylinda sverigedisken 3r alternativ Cylinda 8230.
IKEAs är inte bra men mycket prisvärd ca halva priset jmf den med husqvarna logon.

cylinda sverigedisken 3rR är tillverkad i Slovenien av Gorenje den bygger på den gamla ASKO modellen men har förenklats högst avsevärt mesta av den tjocka rostfria plåten är ersatt av plast och väger ca hälften mot originalet, man bär den lätt på en man och behöver inte nån kärra vid installation. för tidigt att utvisa om den är bra då den dök upp förra året.

Cylinda 8230 är bygd i Turkiet och vill man ha en maskin som kan få alla olika omöjliga fel så är det ett bra val, det mesta som inte går sönder på andra maskiner går sönder på dessa.
turkiska Cylindor har mycket kort livslängd erfarenhetsmässigt. Cylinda håller upp reservdelspriserna så det är sällan lönt att reparera.

Jag väljer en bosch serie 8 eller siemens IQ700 all dar i veckan.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Instämmer. Eller en Asko/Miele om man vill betala mer.

P
Jag tycker miele faller bort tack vare de bara har ett års garanti och svindyra reservdelar.

electroluxaren skrev:
IKEAs är inte bra men mycket prisvärd ca halva priset jmf den med husqvarna logon.

cylinda sverigedisken 3rR är tillverkad i Slovenien av Gorenje den bygger på den gamla ASKO modellen men har förenklats högst avsevärt mesta av den tjocka rostfria plåten är ersatt av plast och väger ca hälften mot originalet, man bär den lätt på en man och behöver inte nån kärra vid installation. för tidigt att utvisa om den är bra då den dök upp förra året.

Cylinda 8230 är bygd i Turkiet och vill man ha en maskin som kan få alla olika omöjliga fel så är det ett bra val, det mesta som inte går sönder på andra maskiner går sönder på dessa.
turkiska Cylindor har mycket kort livslängd erfarenhetsmässigt. Cylinda håller upp reservdelspriserna så det är sällan lönt att reparera.

Jag väljer en bosch serie 8 eller siemens IQ700 all dar i veckan.
Men nu pratar vi om en IKEA maskin köpt från Elux väl? Jag har inside info som säger att ALLT förutom plasten i inredningen är exakt samma.

Bra tips om Miele!
Men om de är identiska ska man ju köpa via Ikea. Så länge man inte bara MÅSTE HA ett visst utseende.

Dock kommer ju elux & co ofta långt ned på testlistorna. Jag lämnar precis tillbaka en AEG som inte håller måttet. Om den är identisk med en 5 000 kr Ikeamaskin är av mindre betydelse för mig för den diskar fortfarande inte rent...!

Alltså fördelen att köpa elux Ikea är att man får något som diskar dåligt billigare men framförallt att man är garanterad att luck-integrationen fungerar i ett nytt kök. Sen gav väl Ikea 5 års garanti?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.