Vi har fått ett stort hack i skivan och ingen av oss vet vad som skett.


Någon som vet om man kan laga den på något sätt?

Vi hade tidigare en laminatskiva som suttit i minst två decennier, utan en tillstymmelse till skråma. Skulle man slinta med kniven så hände inget.

Är kvalitén på IKEAs skiva så dålig!!!!??

ImageUploadedByByggahus.se1386494796.232936.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man kan med lite övning laga den med lagningsvax från t.ex König som finns att köpa på theofils.se

På youtube.com finns videos som visar hur man gör.

Tyvärr så är hårdvaxet som man använder till laminatskivor rätt dyrt. Kanske billigare att byta skiva.
 
  • Gilla
leson76
  • Laddar…
Fredrik.engdahl skrev:
Man kan med lite övning laga den med lagningsvax från t.ex König som finns att köpa på theofils.se

På youtube.com finns videos som visar hur man gör.

Tyvärr så är hårdvaxet som man använder till laminatskivor rätt dyrt. Kanske billigare att byta skiva.
Tack, får kolla efter hårdvaxolja...kan ju inte vara dyrare än att köpa ny skiva för 5000 kr + installation. Undrar bara hur skivan kommer att se ut om något år om den redan efter ett par veckor dragit på sig ett så fult märke :(
 
leson76 skrev:
Tack, får kolla efter hårdvaxolja..

Inte hårdvaxolja.
 
Hur gick det med skivan?
 
Fredrik.engdahl skrev:
Hur gick det med skivan?
Vi har inte införskaffat något hårdvax. Har fått ytterligare en repa så ska kontakta IKEA och höra hur de ställer sig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.