Ska den inte göra det (suga rejält)? Ursäkta kunde inte hålla mig.

Du ska inte använda scotch bright på en yta som inte får repas. Det finns särskilda rengöringsmedel för RF-produkter som "fettar in" den, typ:. http://www.dammtussen.se/Artiklar/Rengöringsduk_rostfritt/5765/Artikel.aspx

Möjligt att IKEA har ett mjukare stål i sin huv än du stött på tidigare. Vi får väl se vad kundtjänst säger om din reklamation. Jag tycker nog tyvärr att den är tveksam.

Jo men som, sagt så har jag alltid använt tvättsvamp utan att få repor.

wanegardh skrev:
Jo men som, sagt så har jag alltid använt tvättsvamp utan att få repor.

Spelar väl ingen roll vad du gjort innan. ;)

Man rengör inte en sådan kåpa på det viset.

Fettlösande och en disktrasa fungerar utmärkt, och vi hade också samma kåpa som dig.

Däremot tror jag säkerligen att ikea kommer att ta tillbaka produkten av dig, de är för det mesta mycket bra vid återköp..

IKEA har ju naturligtvis ingen skyldighet att åtgärda ett så gravt handhavarfel, men som sagts tidigare så är ju IKEA en av dom mest generösa företag när det kommer till sk reklamationer.

Men att hänga ut fläkten och påstå att den är kass pga detta är ju på gränsen till förtal gentemot den lilla fläktstackarn.;)

Man kan ju inte kräva reklamation för sånt här.. Du skulle väl inte komma på tanken att rengöra fläkten med stålborste heller..?? En skursvamp ger ju ungefär samma resultat.

Har du skurat med den gröna eller gula sidan av svampen?

A
Det är ju slipmedel i gröna svampen. Klart att stål blir repigt om man slipar det.

Jag tror nog TS har fattat att han/hon har klantat till det rejält. Det enda intressanta är ju om trots detta IKEA är villiga att stå för kostnaden.
Eg tycker jag det vore fel för det betyder ju bara att alla vi andra som shoppar där indirekt måste stå för denna kostnad.

T
Får mig att tänka på en korkad kompis jag har som tog bort asfaltfläckar på bilen med en sådan svamp och med den gröna sidan. Gissa vad som hände, jo klarlacken åkte bort:P Såg väldans snyggt ut efteråt med matta fläckar lite här och där på bilen. Som tur var kunde Ditec fixa lacken så att den blev som vanligt igen.

Som sagt Ikea är väldigt frikostiga med reklamationer, ibland behövs inte ens kvitto för varan. Men om jag hade varit TS hade jag känt mig väldigt dum när jag står i återköpskassan och försöker förklara vad som har hänt med den stackars fläktkåpan:P

att motorljudet är högt, har inget med suget att göra.........

Nimajneb skrev:
Jag tror nog TS har fattat att han/hon har klantat till det rejält. Det enda intressanta är ju om trots detta IKEA är villiga att stå för kostnaden.
Eg tycker jag det vore fel för det betyder ju bara att alla vi andra som shoppar där indirekt måste stå för denna kostnad.
Exakt.

Det får gå på ägarens drullekonto

Frågan är ju om kundtjänstemannen/kvinnan på varuhuset förstår vad som hänt, eller bara säger "ojdå den va ful klart du ska ha en ny som du kan städa" =)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.