R
Hej.
Jag har börjat med mitt IKEA kök och undrar vilken skruv ni kört med till upphängningsskenan samt vilket täthet på skruvarna på vägg? (Jag har gipsväggar).
Huset är byggt på 90-talet och cc mått mellan reglar är väl då 60cm om jag inte minns fel.
1. Om en skena inte når fram till en regel, hur har ni gjort då, har ni kört med ankarskruv eller vad? (dimensioner på skruv?)
2. Om jag fäster i regel, kör jag då med montageskruv och vilken dimension på skruven?

• Gilla
mawi
  • Laddar…
cc för infästning framgår av monteringsanvisningen

där du inte kan skruva i regel (varannan skruv) använder du molly eller motsvarande. ankarskruv ska du absolut inte använda, googla får de se...

skruv i regel ska vara träskruv

R
ok 30 cm avstånd på skruv med träskruv, där jag inte har regel kör man med mollyplugg?

jupp

R
har du förslag på mått på träskruven? :)
http://www.byggmax.se/spik-och-skruv/traskruv

Har du förslag på mått på skruv och mollyplugg? :)
www.byggmax.se

Kan du även länka till en mollyskruv/plugg för söker jag på detta får jag massa olika varianter av plugg så jag vet inte vilken som är det och inte.

Redigerat:
R
jag tyckte du skrev att man inte ska ha gipsankare?

Sätt dit ankarskruv om du vill ;)

R
nu blev jag lite konfundersam, vilken av skruvarna bör jag ta? Den där ankarskruven verkar inte använda sig av plugg alls eller?

R
ok tack

R
följdfråga, är de bara att skruva i gipsankaret ovan ända in så sköter den sig själv? Ingen specialskruvdragare eller nått?

Japp ,, gipsankaret kan du skruva in med vanlig stjärnmejsel ... ända in . slätt med väggen..

R
ok tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.