Hoppas detta hamnar i rätt forum, men:

Det är ju poppis nuförtiden att ställa överskåp rätt på en bänkskiva, och när man till och med öppnar IKEA-programmet så är det ju en bild på hur de har byggt ett kök, men det går ju ine rita in det på det sättet i programmet! Eller?

Jag lyckas iaf inte med detta slöa, men annars trevliga program!

Ngn som lyckats?
 
Enklast (enda sättet??) är att göra det i 3d-vyn. Där har jag lyckats.

Sätt dit överskåpet som vanligt (i 2d). Växla till 3d och markera skåpen och dra ned dem mot bänkskåpet.

/alacs
 
När jag var på IKEA för någon vecka sedan och ville rita in en liknande lösning så sade hon på IKEA, "det brukar fungera om man gör så här", och så växlade hon till 3D-vyn och använde ctrl, men hon lyckades inte i mitt fall, och hon sa att "det fungerar inte riktigt jämt". Så svaret blir nog att det är bara att prova...
 
Tack!
Det funkar, precis som ni sade i 3D, bara o dra ner mot bänken.
Krånglade lite, men om man väl har fått ner den mot en bänk så kan man ju flytta runt på skåpet i 2D, och dessutom kopiera/klistra in flera skåp från det första man fått ner.
:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.