12 853 läst ·
19 svar
13k läst
19 svar
IKEA:s BÅGVIK köksblandare:
Menade du att bostadsrätten var klar 2003 och inte 1993? Annars är det nog normalt att packningarna har gett sig på 14år gamla kranar (det som orsakar läckagen). Kostar ju inte många kronor att ersätta dessa packningar.magaxe skrev:Köpte i våras en begagnad bostadsrätt som stod klar 1993. Har sammanlagt 6 blandare från FMM:
1. Köksblandaren: Läcker när man spolar + trasig stril på utloppet
2. Tvättbänk: Läcker när man spolar
3. Handfat 1: Läcker när man spolar + trasig stril på utloppet
4. Dusch: Inget känt fel,
5. Handfat 2: Läcker när man spolar
6. Badkarsblandare: Läcker i fördelare mellan duschblandare och badkar + hål på duschslang.
Är det normalt efter så kort tid? Ska jag låta mitt förtroende för FMM naggas? Vad ska jag använda i mitt nya hus.
Klar 1993! Antagligen är det maximal otur att alla ger sig samtidigt. Bostadsrätten jag lämnade var exakt lika gammal och där hade blandaren i köket börjat läcka, MEN alla övriga fungerade utan anmärkning.Martin_Blomberg skrev:
Har en Bågvik från Ikea och den har har funkat klanderfritt under det året som gått sen den installerades.
Min betedde sig likadant. Finns en uppdaterad version av den nu som de ska skicka till mig.
Rörmokaren sa att den stod & läckte kallvatten ut i varmvattnet hela tiden. Blir ju lite dyrt i längden om man bor i villa
Rörmokaren sa att den stod & läckte kallvatten ut i varmvattnet hela tiden. Blir ju lite dyrt i längden om man bor i villa
Klicka här för att svara