Köpte denna taklampa på ikea. De verkar dock missat att märka ut Fas (brun) och Neutral (blå).
Tolkar det som att vänstra är Fas?
Tolkar det som att vänstra är Fas?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 880 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 880 inlägg
Bara för att säkerställa, du trycker ner "knapparna" när du försöker föra in kabeländen?F Fideliox skrev:
Du får det säkert, men det skadar inte q4t dubbelkolla tänker jag. Jag har ingen sådan lampa själv men ett vanligt sladdställ borde ju gå in utan problem tänker jag.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Kollar man i manualen så verkar Ikea anse att lampan ska kopplas med L och N som lösa tåtar direkt ur taket. Men i vilket fall ska ingen jord kopplas in.
Det borde väl gå att använda ett sedvanligt sladdställ med rätt kontakt, men utan de kopparpressningar du har, det blir nog för stort för hålen i anslutningskontakten.
Det borde väl gå att använda ett sedvanligt sladdställ med rätt kontakt, men utan de kopparpressningar du har, det blir nog för stort för hålen i anslutningskontakten.
Redigerat:



