12 438 läst ·
4 svar
12k läst
4 svar
Ikea metod med Siemens inbyggda vitvaror
Skall byta köket och tittar på Ikea och HTH GDS. Oavsett vad jag väljer så blir det troligtvis inte Ikea`s vitvaror utan jag har fastnat för Siemens. Kyl, frys och diskmaskin blir helt integrerade och vi vill ha två stycken Kyl/frys kombinerade. Det som verkar svårare är att få Siemens kyl/frys integrerade med Ikea då måtten på dörrarna skiljer. Stommen i sig är nog inga problem med luckorna verkar svårare.
Är det någon som har erfarenheter av att integrera Siemens kyl/frys och diskmaskin i Ikeas metodkök?
Är det någon som har erfarenheter av att integrera Siemens kyl/frys och diskmaskin i Ikeas metodkök?
Vi har besök de flesta tillverkare, även Kvik. Tyvärr var servicen inte så bra så vi gick. Jag är helt övertygad om att väljer man Kvik, HTH, ballingslöv eller någon annan av de större så är samtliga anpassade så man kan integrera med vitvaror från bla. Siemens. Men problemet blir om vi väljer Ikea Metod. Där är luckorna anpassade till deras vitvaror och jag hittar inga kombinationer som passar till den kyl/frys vi vill ha. Hade varit intressant att höra om någon fått ihop Ikea Metods luckor med t.ex Siemens inbyggnadskyl/frys.
Haha, visst kan man "freestyla" litevesa1981 skrev:
Klicka här för att svara