Hej! Detta problem har nu även uppstått för mig. Efter strömavbrott fungerar inte lampswitchen men lampan är påslagen...

Funderar på om batteriet kan vara dött i switchen då den inte svarar överhuvudtaget på något kommando?

En annan fråga, om jag nu behöver para om switchen med armaturen, var finner jag den gråa drivern ni skriver om? Jag kan inte hitta någon sådan (flyttade in med köpet nybyggt.)

BirgitS
D Dempa88 skrev:
Funderar på om batteriet kan vara dött i switchen då den inte svarar överhuvudtaget på något kommando?
Så kan det vara.
D Dempa88 skrev:
En annan fråga, om jag nu behöver para om switchen med armaturen, var finner jag den gråa drivern ni skriver om? Jag kan inte hitta någon sådan (flyttade in med köpet nybyggt.)
Du får försöka följa kablarna från belysningen, drivern ligger ibland ovanpå ett köksskåp.

BirgitS BirgitS skrev:
Så kan det vara.

Du får försöka följa kablarna från belysningen, drivern ligger ibland ovanpå ett köksskåp.
Jag hade tur. Jag bytte batteri och lyckades para om switchen utan att börja rota i skåpen :) Tack för ditt svar ändå!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tkd
Hej alla,
Vid problem med fjärrkontrollen. Vänligen kontakta mig så berättar jag mer. Jag löser problemet.
Mvh.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Genom att bryta strömmen kanske ;) Jag tror inte att det finns en mekanisk strömbrytare på denna lampa. Men den verkar vara några år gammal och det går inte att säga något utan att ha bruksanvisningen. Det du dock kan prova är att återställa den trådlösa kommunikationen, dvs "para" ihop lampa och puck igen. Men då behöver man bruxet för att veta hur man gör... Om du kan leta upp en modellbeteckning så kanske det finns en chans att hitta något på nätet.
Hej!
Jag råkade ut för ett liknande problem.
min puck (se bilder) slutade fungera men jag plockade isär den och sprutade lite elektronikspray i den lilla brytaren mitt på kortet.
Nu funkar den.

• Elektronikkort med en liten rektangulär brytare mitt på kortet, omgiven av kretskomponenter och märkningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt kretskort med elektroniska komponenter och fjädrar, använd i puck som slutat fungera.
    Skapa konto
  • En isärplockad puck med kretskort och en brytare synlig, placerad på ett mönstrat underlag.
    Skapa konto
  • Baksida av en IKEA Ansluta puck, modell YH-KZQ-FS med specifikationer och etiketter, liggande på en virkad duk.
    Skapa konto
  • Gilla
Akewej och 1 till
  • Laddar…
K Krassegrand skrev:
Hej!
Jag råkade ut för ett liknande problem.
min puck (se bilder) slutade fungera men jag plockade isär den och sprutade lite elektronikspray i den lilla brytaren mitt på kortet.
Nu funkar den.
Tack för tipset. Efter elektronikspray fick jag också igång fjärrkontrollen

• Gilla
Krassegrand
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.