13 764 läst ·
9 svar
14k läst
9 svar
IKEA-kök
En till fråga...
Vi funderar som sagt på att riva ut ett gammalt kök och sätta in helt nytt inkl. vitvarorr. Vi tycker det verkar som att IKEA är ett bra alternativ, främst pga prisvärdhten men även pga snygga inredningar.
Ngn som har erfarenhet av IKEA-kök?`Eller tips på annat bra alternativ?
Vi funderar som sagt på att riva ut ett gammalt kök och sätta in helt nytt inkl. vitvarorr. Vi tycker det verkar som att IKEA är ett bra alternativ, främst pga prisvärdhten men även pga snygga inredningar.
Ngn som har erfarenhet av IKEA-kök?`Eller tips på annat bra alternativ?
Vi har haft vårt IKEA-kök i drygt 3 år och är jättenöjda. Luckorna är av modell Ståt. Bra kvalitet på lådor och enda problemet är att färgen börjar släppa lite vid sidan av diskmaskinen. Inget som syns, men ändå lite irriterande.
Annica
Annica
Nexus björk har vi och efter snart 4år ser det lika fint ut. Allt fungerade smärtfritt med leveransen och rubbet fanns med, inget som saknades och allt kom den dag som vi blev lovade. Enda saken som vi har bytt är kökskranen, som började läcka, men det kom en ny inom 3dagar och den byttes på 20min.
Området kring diskmaskinen är väl alltid ett utsattområde och färgsläpp är väl relativt "naturligt" (även om det är skitirriterande!).. men det är ju väldigt utsatt om man ser till fukt och ånga.. värme och kyla (eller hur man ska formulera det) :-? Trevligt och höra att ni fortfarande är nöjda med ert kök dock - då jag precis satt upp ett kök med samma luckordisskwiss skrev:
Hejsan!
Jag kan inte annat än rekomendera IKEA köken. Eftersom prisskillnaden kan vara ganska stor om man jämför IKEA med andra köksleverantörer så är de helt klart mest prisvärda (ett kök är iaf en av de dyraste sakerna man investerar i - oavsett hus eller lgh). Jag har inte haft några problem med nått jag köpt eller satt upp (inget har saknats eller så). Visst finns det troligen måndagsexemplar av alla saker (och av alla leverantörerer) men min erfarenhet (inte så stor men ett par kök + vänner som köpt ikeakök) säger att IKEA är ett bra snyggt och prisvärt kök
Man får mer pengar och lägga ner på annat
Lycka till!
MVH Sandra
Jag kan inte annat än rekomendera IKEA köken. Eftersom prisskillnaden kan vara ganska stor om man jämför IKEA med andra köksleverantörer så är de helt klart mest prisvärda (ett kök är iaf en av de dyraste sakerna man investerar i - oavsett hus eller lgh). Jag har inte haft några problem med nått jag köpt eller satt upp (inget har saknats eller så). Visst finns det troligen måndagsexemplar av alla saker (och av alla leverantörerer) men min erfarenhet (inte så stor men ett par kök + vänner som köpt ikeakök) säger att IKEA är ett bra snyggt och prisvärt kök
Man får mer pengar och lägga ner på annat
Lycka till!
MVH Sandra
Ikea kök sedan 6år [smiley=tekst-toppie.gif] Kan inte klaga på något! Är helnöjda! Har även haft marbo och balling, ingen skillnad faktiskt [smiley=2vrolijk_08.gif]Det roliga är också att att alla tror det är Marbodahlkök
Bara för att vi bla ha roliga lösningar som glasade lådfronter.
Så helt klart rekommendera jag Ikea. Då kan man lägga pengar på andra detaljer som kyl,kranar m.m
[smiley=vrolijk_26.gif]
Så helt klart rekommendera jag Ikea. Då kan man lägga pengar på andra detaljer som kyl,kranar m.m
[smiley=vrolijk_26.gif]
Nu kanske inte det här räknas till de seriösa svaren, men jag kan inte låta bli ändå.
Jag var och hälsade på en gammal och kär vän, som blev med hus för ett par år sen. Killen ifråga är före detta snickare och hade installerat sitt kök själv. Det var ett IKEA-kök och kostade enligt honom 38'000. Jag blev 'blown-away' med tanke på priset. Flickvännen och jag har budgeterar runt 200' på kök i det kommande (om ett år, två, eller så) köket. Så det var verkligen befriande att se ett kök som kostade less men såg ut more!
Underskatta inte IKEA alltså!
Ett tips från min vän var dock att han köpte faner i samma kulör som skåpen och limmade på de vita kanterna, så att man inte såg vitt mellan skåpsluckorna. Gjorde en himmelsvid skillnad!
Jag testade skåpsluckor, drog i lådor, men fick enbart en gedigen känsla. Märkligt! Får nog revidera åsikten om att bra kök kostar halvt hus. Tänker inte snåla på vitvarorna dock!
mvh
/Janne
Jag var och hälsade på en gammal och kär vän, som blev med hus för ett par år sen. Killen ifråga är före detta snickare och hade installerat sitt kök själv. Det var ett IKEA-kök och kostade enligt honom 38'000. Jag blev 'blown-away' med tanke på priset. Flickvännen och jag har budgeterar runt 200' på kök i det kommande (om ett år, två, eller så) köket. Så det var verkligen befriande att se ett kök som kostade less men såg ut more!
Underskatta inte IKEA alltså!
Ett tips från min vän var dock att han köpte faner i samma kulör som skåpen och limmade på de vita kanterna, så att man inte såg vitt mellan skåpsluckorna. Gjorde en himmelsvid skillnad!
Jag testade skåpsluckor, drog i lådor, men fick enbart en gedigen känsla. Märkligt! Får nog revidera åsikten om att bra kök kostar halvt hus. Tänker inte snåla på vitvarorna dock!
mvh
/Janne
har också ett ikea kök och har inte heller nått att klaga på, dom har verkligen ryckt upp sig i kvalite och design dom senaste åren, har inte haft några fel eller problem (förutom att jag fick för många skåp oh vilket stort problem) ;-)
www.hemluckan.seankan73 skrev:
Men.... det viktigaste är att ta in offerter.... många!
Åk gärna och hälsa på de som har kök i din närhet och få personlig kontakt vilket är mycket bra då de känner bra kontakt och lägger lägre pris.
Konkurrensen är idag mycket hård på köksmarknaden och de vet vad konkurrenterna har för pris och försöker krypa under det.
Klicka här för att svara