7 336 läst ·
11 svar
7k läst
11 svar
IKEA kök - andra vitvaror än IKEA's egna
Vi har funderat på att sätta in ett IKEA kök i vårt hus.
Är det någon som har satt in ett IKEA kök och köpt annat än IKEA's egna vitvaror (Whirlpool) ?
Tänker då på inbyggnadsugn och inbyggnadsmicro.
IKEA och Whirlpool har ju speciella mått, vad jag har förstått.
Är det någon som har satt in ett IKEA kök och köpt annat än IKEA's egna vitvaror (Whirlpool) ?
Tänker då på inbyggnadsugn och inbyggnadsmicro.
IKEA och Whirlpool har ju speciella mått, vad jag har förstått.
Vi har satt in Bosch ugn och micro i ett IKEA-skåp.
Vi valde modellen med 2st lådor nederst och ett skåp överst. Och vi får en glipa på ca 6cm mellan ugnen och den översta lådan. Man får dock med en passbit till luckorna som man kan såga till och täppa igen glipan med, Vi har dock valt att tillverka en passbit i rostfritt så det matchar ugnen bättre.
Vi valde modellen med 2st lådor nederst och ett skåp överst. Och vi får en glipa på ca 6cm mellan ugnen och den översta lådan. Man får dock med en passbit till luckorna som man kan såga till och täppa igen glipan med, Vi har dock valt att tillverka en passbit i rostfritt så det matchar ugnen bättre.
henrike skrev:Vi har satt in Bosch ugn och micro i ett IKEA-skåp.
Vi valde modellen med 2st lådor nederst och ett skåp överst. Och vi får en glipa på ca 6cm mellan ugnen och den översta lådan. Man får dock med en passbit till luckorna som man kan såga till och täppa igen glipan med, Vi har dock valt att tillverka en passbit i rostfritt så det matchar ugnen bättre.
Det var denna lösningen med högskåp (2lådor under & skåp överst) som vi har tänkt oss.
Kan jag fråga vad ugnen och micron har för beteckning så att jag kan se på lite mått ?
(ev har du någon bild på resultatet?)
Jag har tyvärr inga bilder just nu, de ligger i kameran fortfarande, men skall lägga upp lite nytt ikväll.KristinM skrev:
Ugn har vi denna modellen:
http://www.bosch-hushall.com/bosch/...uct.view&menu=product&pid=null&fib=HBN430250S
Micro är denna:
http://www.bosch-hushall.com/bosch/default.jsp?page=product.view&menu=product&pid=null&fib=HMT9656EU
Ja de är satta i ett högskåp. Eftersom vi bakar mycket har vi faktiskt lyxat till det med två stycken. Micron hamnar kanske något högt men inte så det stör.
Micron heter HF26056 och ugnen HB33L50S (eller HB33R50S om den ska va högerhängd)
Micron heter HF26056 och ugnen HB33L50S (eller HB33R50S om den ska va högerhängd)
Hm, det var visserligen ett tag sedan men jag kan inte minnas att jag behövde modda något alls. Satte längst ner en utdragslåda (30 cm) sen de två ugnarna (vardera 60cm), micron (40cm) och längst upp en lucka som hänger i överkant (25cm).
Klicka här för att svara